Συμβουλές Υγείας

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΥγείαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

4 Συμπληρώματα που μας «συμπληρώνουν» το καλοκαίρι

Το καλοκαίρι είναι εδώ και η ζωή είναι πιο εύκολη –τουλάχιστον, αν είσαι υγιής. Η φροντίδα του εαυτού μας είναι απαραίτητη, για να μπορούμε να απολαύσουμε τον όμορφο καιρό. Συγκεντρώσαμε εδώ τα συμπληρώματα που θα μας βοηθήσουν να είμαστε στα καλύτερά μας τους θερινούς μήνες, από την πολύτιμη βιταμίνη C και τη βιταμίνη Ε, που εξειδικεύεται στην προστασία των κυττάρων του δέρματος, μέχρι τα προβιοτικά, που προλαμβάνουν τη δυσκοιλιότητα των ταξιδιωτών.

Βιταμίνη C

Aν πρέπει να πάρετε μόνο ένα συμπλήρωμα το καλοκαίρι, αυτό είναι η βιταμίνη C. Σύμφωνα με τις τελευταίες κλινικές μελέτες, είναι απολύτως απαραίτητη στον οργανισμό κατά τη διάρκεια των ζεστών μηνών του καλοκαιριού, καθώς μας προστατεύει από σοβαρά προβλήματα που προκαλούνται από την υπερβολική ζέστη και τον ήλιο, όπως η θερμοπληξία και τα εξανθήματα. Δεδομένου ότι το καλοκαίρι είναι η εποχή με τη δεύτερη μεγαλύτερη εμφάνιση ρινοτραχειίτιδας και ιγμορίτιδας σε μέρη όπου συγκεντρώνονται πολλοί άνθρωποι, η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για το ανοσοποιητικό σύστημα. Η ημερήσια λήψη που συνιστάται για τις γυναίκες είναι 40 mg, ενώ για τους άνδρες 90 mg, αλλά οι καπνιστές –άνδρες και γυναίκες– πρέπει να λαμβάνουν 35 mg επιπλέον. Επίσης, η βιταμίνη C συντελεί στην καλή υγεία του δέρματος, καθώς είναι φυσικό αντιοξειδωτικό και ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου. Εάν μάλιστα έχετε αλλεργίες, λειτουργεί ως φυσικό αντισταμινικό και βοηθά στην αποφυγή των συμπτωμάτων τους.

Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D δυναμώνει τα οστά, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθά στην απορρόφηση του φωσφόρου και του ασβεστίου, και δίνει στο σώμα δύναμη και αντοχή. Ξεχωρίζει από όλες τις υπόλοιπες βιταμίνες, διότι ο οργανισμός μας την προσλαμβάνει κυρίως μέσω της σύνθεσής της στο δέρμα μας με την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας (15 λεπτά έκθεσης στον ήλιο, αλλά όχι τις επικίνδυνες ώρες, αρκούν για να καλύψουν τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού) και λιγότερο μέσω των τροφών. Έτσι, αν λαμβάνετε βιταμίνη D τους χειμερινούς μήνες, το καλοκαίρι μπορείτε να διακόψετε τη λήψη της (υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που προτιμούν να συνεχίσουν να τη λαμβάνουν, καθώς δεν θέλουν να μείνουν ούτε λεπτό χωρίς αντηλιακό!). Ωστόσο, λόγω των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων της, αν έχετε αλλεργίες, ο γιατρός σας ενδέχεται να σας συστήσει να συνεχίσετε να την παίρνετε ως συμπλήρωμα.

Βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε είναι ο σύμμαχός μας ενάντια στις ελεύθερες ρίζες, δηλαδή τα κύτταρα που περιέχουν υπερβολικά πολλά ηλεκτρόνια και ευθύνονται για μία σειρά ασθενειών και τη γήρανση. Κυρίως είναι η βιταμίνη που συμβάλλει στην προστασία του δέρματος από τις βλάβες που προκαλεί ο ήλιος, ενώ βοηθά στην γρήγορη αποκατάσταση ενός ελαφρού εγκαύματος. Επιπλέον, οι γιατροί πιστεύουν ότι η καθημερινή πρόσληψη βιταμίνης Ε μαζί με βιταμίνη C προστατεύει τον οργανισμό από τις αλλεργίες και τα συμπτώματά τους.

Προβιοτικά για το έντερο

Εάν κάθε φορά που ταξιδεύετε αλλάζουν οι συνήθειες του εντέρου σας, τότε απαραιτήτως έχουν θέση στη βαλίτσα σας τα προβιοτικά, οι φιλικοί μικροοργανισμοί που «κατοικούν» στο έντερο και είναι υπεύθυνοι για την ομαλή διέλευση, απορρόφηση και μεταβολισμό της τροφής στον γαστρεντερικό σωλήνα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, μην ξεχνάτε να πίνετε αρκετό νερό, να λαμβάνετε φυτικές ίνες μέσω της διατροφής και να περπατάτε.

Κάτι ακόμα

Εκτός από αυτά τα 4 συμπληρώματα, συζητήστε με τον φαρμακοποιό σας το ενδεχόμενο λήψης βιταμινών του συμπλέγματος Β (για ενέργεια), κάλιου και μαγνήσιου (βασικοί ηλεκτρολύτες), βιταμίνης Α (για την όραση) καθώς και βιταμίνης Κ (απαραίτητη για την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων).