Συμβουλές Υγείας

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΥγείαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Αλλάξτε συνήθειες

Η πολυσυζητημένη στις μέρες μας «ατομική ευθύνη» βρίσκει εφαρμογή στις πρωτοχρονιάτικες δεσμεύσεις. Με αφορμή το νέο έτος, επιστρατεύστε υπευθυνότητα και λογική, προσθέστε ευαισθησία και πολιτική ορθότητα, και κάντε ένα νέο ξεκίνημα, αλλάζοντας τη σκέψη σας. Γκουρού του life-coaching και επιστήμονες της ψυχικής υγείας υπερτονίζουν τη σημασία της σκέψης όχι μόνο στη νοηματοδότηση της ζωής μας, αλλά και στην καθημερινότητά μας. Αν είμαστε λοιπόν ό,τι σκεφτόμαστε, καιρός να αναστοχαστούμε και να ξεφορτωθούμε παλιές κακές συνήθειες.

Κόψτε το κάπνισμα: Κάθε τσιγάρο σάς κλέβει χρόνο, υγεία και ομορφιά (και χρήμα). Επειδή πρόκειται για μία από τις πιο εθιστικές συνήθειες, αν αποφασίσετε να το κόψετε και να διαχειριστείτε αποτελεσματικά την περίοδο απεξάρτησης από τη νικοτίνη, πάρτε, όχι τη βοήθεια του κοινού, αλλά του ειδικού: Κέντρα διακοπής καπνίσματος, δημόσια και ιδιωτικά, λειτουργούν όχι μόνο στις μεγάλες πόλεις, αλλά και σε περιφερειακά νοσοκομεία, δίνοντας την ευκαιρία στους καπνιστές... να πάρουν επιτέλους ανάσα.

Μειώστε το αλκοόλ: Ένα με δύο ποτηράκια κρασί την ημέρα κάνουν καλό, αλλά μεγαλύτερη ποσότητα αλκοόλ προσθέτει «κενές» θερμίδες και υπονομεύει τη σωματική και την ψυχική υγεία, προκαλώντας εκρήξεις θυμού και καταθλιπτικά επεισόδια, ενώ επιβαρύνει την ηπατική λειτουργία. Το αλκοόλ φαίνεται να σχετίζεται με την εμφάνιση καρκίνου του μαστού, αλλά και του παγκρέατος. Επιπλέον, οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι τα άτομα που πίνουν συστηματικά έχουν αυξημένο κίνδυνο αλκοολισμού. Αν νιώθετε ότι το παρακάνετε πίνοντας μόνοι στο σπίτι ή μεθώντας σε κάθε κοινωνική περίσταση, πάρτε τις αποφάσεις σας και αυτοπεριοριστείτε.

Βελτιώστε τη διατροφή σας: Αντικαταστήστε το fast food με το «slow food» και απολαύστε αληθινό φαγητό: παραδοσιακές ή μη συνταγές της Μεσογείου, ποικιλία φρούτων και λαχανικών εποχής, ροφήματα βοτάνων και υγιεινά γλυκίσματα, όπως η μαύρη σοκολάτα ή τα γλυκά του κουταλιού, θα ρυθμίσουν τη λειτουργία του οργανισμού σας τη νέα χρονιά και θα σας δώσουν τη λάμψη που χάνετε, καταναλώνοντας έτοιμα, κακομαγειρεμένα φαγητά, είδη περιπτέρου πλούσια σε τρανς λιπαρά και αναψυκτικά πλούσια σε ζάχαρη.

Πείτε «όχι» στο ξενύχτι: Ο ύπνος είναι φάρμακο. Κατά τη διάρκεια του νυχτερινού ύπνου, γίνονται τα απαραίτητα «μαστορέματα» του οργανισμού. Ό,τι χαλάει την ημέρα μπορεί να «επισκευαστεί» με έναν βαθύ, χωρίς διακοπές ύπνο. Κλείστε τις οθόνες, που προκαλούν υπερένταση, και ξεφυλλίστε ένα βιβλίο, προκειμένου να ξεχάσετε τις έγνοιες της ημέρας και να αποκοιμηθείτε σαν πουλάκι. Αν το ξενύχτι δεν οφείλεται στις κακές σας συνήθειες αλλά σε άγνωστης αιτιολογίας αϋπνία, η οποία δεν αντιμετωπίζεται με τα συνήθη γιατροσόφια (χλιαρό γάλα, χαμομήλι, τίλιο κ.ά.), συζητήστε το πρόβλημα με τον γιατρό σας, ο οποίος μπορεί να σας προτείνει σκευάσματα μελατονίνης, του εξαιρετικά αποτελεσματικού φυσικού υπνωτικού.

Σηκωθείτε από την καρέκλα σας: Από την καρέκλα του γραφείου, το κάθισμα του αυτοκινήτου και τον καναπέ, που σας «περιθάλπει» μετά από μια κουραστική ημέρα, το σώμα σας «μαγκώνει», πιάνεται και χάνει την ευλυγισία και το σφρίγος του. Καθώς η καθιστική ζωή «σκοτώνει» αργά, υπάρχει μόνον ένας τρόπος να σωθείτε: η άσκηση. Από το περπάτημα και το κολύμπι στην πισίνα ή στη θάλασσα μέχρι το τρέξιμο στον στίβο, το pilates ή TRX, εντάξτε την άσκηση στην καθημερινή σας ρουτίνα και βρείτε τη χαμένη σας ενέργεια.

Κρατήστε αποστάσεις από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Με το πρόσχημα της ενημέρωσης, οι περισσότεροι από εμάς περνάμε ώρες από τη ζωή μας –κυριολεκτικά– χαζεύοντας. Αν θέλετε να πετύχετε κάτι καλύτερο το 2021, συγκεντρωθείτε στον εαυτό σας και μην αφήνετε τα social media να σας απομακρύνουν από τον στόχο σας.

Κόψτε το κουτσομπολιό: Oι ζωές των άλλων έχουν ενδιαφέρον, αλλά πιο ενδιαφέρουσα είναι η δική σας ζωή, που αναλώνεται σε κουβέντες για τους άλλους. Αν ενδιαφέρεστε για φίλους και γνωστούς, μιλήστε στους ίδιους για τους ίδιους και μην ανακυκλώνετε κουτσομπολιά. Δεν είναι ούτε ηθικό ούτε εποικοδομητικό.

Ρυθμίστε το εσωτερικό σας ρολόι: Κάθε χρονική καθυστέρηση σε φιλικές συναντήσεις ή επαγγελματικά ραντεβού μετρά αντίστροφα για τη φήμη σας, και από δημοφιλείς μπορεί να γίνετε διαβόητοι. Oι άνθρωποι που φτάνουν πάντα αργοπορημένοι δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη, καθώς εκφράζουν την ανικανότητά τους να οργανώσουν τον χρόνο τους και συνεπώς και τη ζωή τους. Αν ανήκετε στους μόνιμα αργοπορημένους και καταϊδρωμένους, δοκιμάστε να ρυθμίσετε το ρολόι σας ώστε να δείχνει πάντα μπροστά. Αν δεν πιάσει ούτε αυτό, «πειράξτε» τις ώρες των ραντεβού σας. Σας περιμένει ο γιατρός στις έξι; Σημειώστε πέντε!

Σταματήστε την γκρίνια: Η γκρίνια είναι η αντίδρασή μας σε ό,τι δεν μας αρέσει. Κρατάμε μούτρα, μουρμουράμε, τσακωνόμαστε… ό,τι μπορεί κάνει ο γκρινιάρης. Φέτος αντιδράστε «δημιουργικά». Αλλάξτε όσα δεν σας αρέσουν και, αν αυτό δεν είναι εφικτό, αποδεχτείτε τα. Δώστε όμως όρκο ότι το 2021 θα ξεφορτωθείτε την γκρίνια, που –αν μη τι άλλο– είναι μια συμπεριφορά γεροντίστικη και τοξική.

Τελειώστε με την αναβλητικότητα: Αν δεν κάνετε σήμερα αυτό που πιστεύετε ότι μπορείτε να το κάνετε αύριο, βασανίζεστε μονίμως με τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στο μυαλό σας και το ημερολόγιό σας. Η αναβλητικότητα είναι κακός σύμβουλος και κάνει παρέα με την τεμπελιά, αλλά και τον φόβο της αποτυχίας. Η αλήθεια είναι ότι όλοι οι άνθρωποι έχουμε την τάση να αποφεύγουμε τα δύσκολα, αλλά οι επιτυχημένοι είναι εκείνοι που παίρνουν μια βαθιά ανάσα και βουτούν στις υποχρεώσεις. Η ολοκλήρωση μιας δουλειάς προσφέρει ικανοποίηση και μειώνει τα επίπεδα του στρες. Τα έχουμε καταφέρει και συνεχίζουμε. Δοκιμάστε αυτή τη χρονιά να νικήσετε την αναβλητικότητα, βασίζοντας τη στάση σας στη ζωή στη μαγική φράση: «Τώρα είναι η ώρα».

Μake a Wish!

Υπολογίζεται ότι περίπου 40% με 50% των Αμερικανών παίρνουν αποφάσεις για τη νέα χρονιά, όπως να χάσουν βάρος ή να κόψουν το κάπνισμα. Από αυτούς, 46% τα καταφέρνουν σε ποσοστό δέκα φορές υψηλότερο συγκριτικά με εκείνους που παίρνουν παρόμοιες αποφάσεις σε κάποια άλλη στιγμή της χρονιάς.