Συμβουλές Υγείας

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΥγείαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Ανοσοποιητικό

Η ανοσία (α- στερητικό + νόσος) είναι η ικανότητα ενός οργανισμού να αμύνεται ενάντια σε κάποιον εξωτερικό βλαπτικό παράγοντα, π.χ. μικρόβια, ιούς, τοξικές ουσίες. Την ικανότητα αυτή την αποκτά ο οργανισμός με τη βοήθεια του ανοσοποιητικού συστήματος.

Λόγω της πολυπλοκότητάς του, δεν θα εστιάσουμε στο πώς λειτουργεί, αλλά στο πώς εμείς μπορούμε να συμβάλλουμε στη βέλτιστη λειτουργία του.

Συμβουλές για δυνατό ανοσοποιητικό

1. Ισορροπημένη Διατροφή
Οκτώ τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό:
> Ψάρια: Περιέχουν τα περίφημα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και καλή πρωτεΐνη
> Λάχανο, μπρόκολο και άλλα λαχανικά: είναι καλή πηγή γλουταμίνης, ιχνοστοιχείων και βιταμινών
> Γιαούρτι πρόβειο: Έχει προβιοτικά και βιταμίνη D
> Ξηροί καρποί: Έχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Ε
> Σκόρδο: Έχει αντιοξειδωτική και αντιμικροβιακή δράση
> Εσπεριδοειδή: Τα πορτοκάλια και τα γκρέιπφρουτ περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C
> Ελαιόλαδο: Περιέχει καλά λιπαρά
2. Ύπνος: 7-8 ώρες είναι ικανοποιητικές
3. Άσκηση: 30 λεπτά την ημέρα αρκούν
4. Νερό: Να πίνετε άφθονο νερό, 2 με 3 λίτρα την ημέρα
5. Χειρομαλάξεις & χαμάμ
6. Πλύσιμο χεριών & σωστή ατομική υγιεινή
7. Συμπληρώματα Διατροφής σε περιόδους ιώσεων και άλλων καταστάσεων που επηρεάζουν το ανοσοποιητικό. Αυτά μπορούν να περιέχουν:
> Βήτα γλυκάνες: Είναι φυσικά συστατικά που κατά κάποιο τρόπο «ξυπνούν» το ανοσοποιητικό μας και το προετοιμάζουν να πολεμήσει τα παθογόνα, πριν ακόμα έρθουμε σε επαφή με αυτά.
> Σκόρδο: Έχει αποδεδειγμένη αντιοξειδωτική και αντιμικροβιακή δράση, δρα ενάντια σε βακτήρια, ιούς, μύκητες, ακόμα και σε παράσιτα.
> Ψευδάργυρος, Σελήνιο & Χαλκός: Πρόκειται για ιχνοστοιχεία απαραίτητα για το ανοσοποιητικό. Ο ψευδάργυρος θεωρείται πολύ σημαντικός και για την πρόληψη λοιμώξεων του αναπνευστικού.
> Προβιοτικά: Είναι «καλά» βακτήρια, ίδια ή παρόμοια με αυτά που υπάρχουν φυσιολογικά στο σώμα μας, πολεμούν τα «κακά» μικρόβια και δεν τα αφήνουν να μας προσβάλλουν και να αρρωστήσουμε από αυτά.
> Βιταμίνη C: Ισχυρό αντιοξειδωτικό και αντιισταμινικό, είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
> Βιταμίνη D: Συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
> Echinacea: Είναι ένα σημαντικό βότανο με αποδεδειγμένη δράση στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Μειώνει τα συμπτώματα του κρυολογήματος και επιταχύνει την ανάρρωση.
8. Ευχάριστη παρέα και γενικά ό,τι σας χαλαρώνει και αποβάλλει την ένταση, το άγχος και την κακή διάθεση.

Ποιοι παράγοντες καταστέλλουν το ανοσοποιητικό;

> Επεξεργασμένες και «πρόχειρες» τροφές, οι οποίες είναι πλούσιες σε τρανς λιπαρά οξέα και κατεργασμένη ζάχαρη
> Κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ
> Κάπνισμα και καυσαέρια
> Ελάχιστη έκθεση στον ήλιο
> Ανεπαρκής ύπνος
> Έντονη γυμναστική
> Ηλικία (βρέφη και ηλικιωμένοι)
> Ραδιενέργεια και ακτίνες UV
> Αφυδάτωση
> Αλόγιστη χρήση φαρμάκων

Αντιμετώπιση

Εάν νοσήσετε, τρώτε ελαφριά, κυρίως θρεπτικές τροφές όπως φρέσκα φρούτα, λαχανικά, σπόρους, ξηρούς καρπούς, μικρές ποσότητες νερού σε τακτά χρονικά διαστήματα και μεγάλες δόσεις αντιοξειδωτικών συμπληρωμάτων.

Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες ομάδες, στην περίπτωση που δεν παρατηρήσετε ύφεση των συμπτωμάτων μετά των τριών ημερών.

Αν ανήκετε σε ομάδες υψηλού κινδύνου (ηλικιωμένοι υπό αγωγή) ή είστε ανήλικοι, καλό είναι να επισκεφτείτε το γενικό οικογενειακό ιατρό σας.

 

Από τον Νικόλαο Στούμπο, Γενικό Γιατρό

 

Απαντά ο φαρμακοποιός σας:

Πώς μπορώ να ενισχύσω το ανοσοποιητικό μου;

Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι στην ουσία η ισχυρότερη γραμμή άμυνας του ανθρώπινου οργανισμού απέναντι στις διάφορες ασθένειες. Ειδικά την άνοιξη και το φθινόπωρο, που ο οργανισμός μας το έχει περισσότερο ανάγκη, αλλά και όχι μόνο, πρέπει να ενισχύουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα για να είμαστε υγιείς. Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με τη λήψη βιταμίνης C, πρόπολης, ηλεκτρολυτών, Ω3 λιπαρών μαζί με βιταμίνη B ή με ένα πολυβιταμινούχο σκεύασμα που τα περιέχει όλα ή μέρος αυτών. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως η επαρκής ενίσχυση του οργανισμού μάς προστατεύει όχι μόνο από τις εποχιακές ασθένειες, αλλά και από σοβαρότερα νοσήματα, αλλεργίες και καρκινώματα.

Πώς μπορώ να απαλλαγώ πιο γρήγορα από το κοινό κρυολόγημα;

Οι ιοί του κρυολογήματος μάς βασανίζουν τους τελευταίους μήνες του φθινοπώρου και τους κρύους μήνες του χειμώνα. Υπάρχουν, όμως, κάποια μέσα που κάνουν τον ιό να κάνει πιο γρήγορα τον κύκλο του. Ο συνδυασμός βιταμίνης C, ψευδαργύρου, πρόπολης, εχινάτσεας και Ω3 λιπαρών, καθώς και κάποια πολυβιταμινούχα σκευάσματα, κάνουν πραγματικά θαύματα στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος, αποφεύγοντας έτσι τη δυσάρεστη αυτή περίοδο.