Συμβουλές Υγείας

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΥγείαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Αποτοξίνωση τώρα

Έχετε σκεφτεί ποτέ σε πόσες τοξίνες εκθέτουμε τον οργανισμό μας; Σε καθημερινή βάση, καταναλώνουμε ζάχαρη, κορεσμένους υδατάνθρακες και προμαγειρεμένο φαγητό. Προσθέστε σε αυτά τα φυτοφάρμακα, τα βαρέα μέταλλα, τα παράσιτα, τους ιούς και τα βακτήρια με τα οποία ερχόμαστε σε επαφή. Συνδυάστε τα με το άγχος της καθημερινότητας, και το αποτέλεσμα είναι ένας εύθραυστος, σωματικά και ψυχικά, οργανισμός με θέματα υγείας.

Ο ανθρώπινος οργανισμός διαθέτει φυσικoύς μηχανισμούς άμυνας, τόσο απέναντι στις εξωγενείς τοξίνες όσο και απέναντι στις ενδογενείς, που παράγονται είτε ως υποπροϊόντα του μεταβολισμού είτε λόγω του στρες. Όσο όμως και αν προσπαθεί ο ίδιος να αποτοξινωθεί, τα αποτελέσματα θα είναι πολύ καλύτερα αν τον βοηθήσουμε και εμείς.

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, μας χαρακτηρίζει γενικά μια τάση για υπερκατανάλωση φαγητού και ποτού, ειδικά κατά την περίοδο των γιορτών, αμελούμε συχνά την τακτική άσκηση, ενώ η πτώση του ανοσοποιητικού μας συστήματος μας κάνει ευάλωτους σε ιώσεις και κρυολογήματα, βγάζοντάς μας ακόμη περισσότερο εκτός προγράμματος. Φαίνεται λοιπόν ότι, καθώς οι ημέρες μεγαλώνουν και ο καιρός ζεσταίνει, το σώμα μας αναζητεί μια εσωτερική ανανέωση, έναν τρόπο να ξυπνήσει από τον χειμέριο ύπνο του και να κινητοποιηθεί εκ νέου.

Για να έχουμε λοιπόν βελτιωμένη διάθεση και να νιώθουμε σωματικά πιο ανάλαφροι και ανανεωμένοι, ας ακολουθήσουμε μερικές απλές συμβουλές. Και, παρόλο που ο στόχος της αποτοξίνωσης δεν είναι το αδυνάτισμα, μπορεί ωστόσο να μας βοηθήσει παράλληλα να χάσουμε και κάποια κιλά ή να απαλλαχθούμε από το ενοχλητικό πρήξιμο. Τι λέτε, αξίζει μια προσπάθεια;

Η διατροφή

  • Περιορίστε το σιτάρι και τα παράγωγά του, τη γλουτένη, τη σόγια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα επεξεργασμένα τρόφιμα και τα τηγανητά
  • Αποφύγετε τη ζάχαρη, την ασπαρτάμη, τα μεταλλαγμένα λιπαρά και τα υδρογονωμένα έλαια
  • Μην καταναλώνετε υπερβολικές ποσότητες καφεΐνης και αλκοόλ, που αυξάνουν το αίσθημα της πείνας κατά τη διάρκεια της ημέρας και ρίχνουν τον μεταβολισμό, συσσωρεύοντας λίπος στην κοιλιακή χώρα. Καταναλώστε στη θέση τους ροφήματα βοτάνων, που δεν περιέχουν καφεΐνη
  • Καταναλώστε υγιεινά λίπη, όπως καρύδα, αβοκάντο, Ω-3, ελαιόλαδο ή ξηρούς καρπούς και σπόρους
  • Πείτε «ναι» στην πρωτεΐνη, η οποία –ιδιαίτερα στο πρωινό– είναι το κλειδί για τη σωστή ρύθμιση του σακχάρου και της ινσουλίνης. Ξεκινήστε την ημέρα σας με βραστά αυγά, γαλακτοκομικά και ξηρούς καρπούς. Θα νιώθετε χορτάτοι για περισσότερη ώρα
  • Καταναλώστε, έστω, ένα πράσινο λαχανικό σε κάθε γεύμα. Τα πράσινα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, ενώ αποτελούν καλή πηγή φυτικών ινών. Μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην απώλεια βάρους, καθώς βοηθούν στον έλεγχο της πείνας, προσφέροντας αίσθημα κορεσμού. Και, αν δεν μπορείτε να τα εντάξετε σε κάθε σας γεύμα, ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα πράσινο smoothie
  • Πίνετε άφθονο νερό. Ακόμα και 2 ποτήρια νερό περισσότερα την ημέρα μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Ο οργανισμός μας άλλωστε χρειάζεται να είναι επαρκώς ενυδατωμένος, για να νιώθει ευεξία και ζωντάνια

Tip! Ο χυμός από βιολογικό cranberry κάνει θαύματα στην αποτοξίνωση των νεφρών, όπως και ο μηλίτης. Εναλλακτικά, λίγο χλιαρό νερό με λεμόνι κάθε πρωί είναι ένα πραγματικό δώρο για την καλή λειτουργία των νεφρών

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, αλλά και δύσκολη. Τις πρώτες ημέρες μπορεί η στέρηση μερικών από τις συνηθισμένες σας τροφές να σας προκαλέσει πονοκεφάλους, μυϊκούς πόνους και κόπωση, καθώς το σώμα αποβάλλει τις περιττές τοξίνες. Μην το βάλετε κάτω. Γρήγορα θα δείτε πραγματικά μεγάλες διαφορές στα επίπεδα ενέργειας και ευεξίας σας.

Να θυμάστε ότι σκοπός της διαδικασίας της αποτοξίνωσης είναι ο καθαρισμός του οργανισμού μας, η τόνωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και η αύξηση της ανθεκτικότητάς μας απέναντι στην κούραση και το άγχος της καθημερινότητας. Όσο πιο καθαρό είναι το σώμα μας από τοξίνες, τόσο πιο εύκολα ελέγχουμε το βάρος μας. Άλλωστε πολλοί γιατροί συνιστούν να εφαρμόζουμε μια δίαιτα αποτοξίνωσης τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο.

30 λεπτά άσκηση

Αν ο χειμώνας σας πέρασε με αρκετές ώρες στον καναπέ βλέποντας ταινίες, η επιστροφή σε μια πιο δραστήρια καθημερινότητα ίσως φανεί δύσκολη. Ωστόσο πρέπει να κινηθείτε, για να αποτοξινωθείτε και να νιώθετε περισσότερη ενέργεια. Προσπαθήστε να εντάξετε στο πρόγραμμά σας έστω μία βόλτα με γρήγορο ρυθμό, κατά προτίμηση πριν από το πρωινό σας, για να κινητοποιηθεί ο μεταβολισμός σας, πριν ακόμα ξεκινήσετε να καταναλώνετε θερμίδες.

Πηγαίνετε για ύπνο μισή ώρα νωρίτερα

Λίγοι άνθρωποι θεωρούν τον ύπνο σημαντικό στάδιο μιας αποτοξινωτικής διαδικασίας. Ωστόσο, η έλλειψη ύπνου συνδέεται με την παχυσαρκία και τη δυσκολία απώλειας βάρους.

Χαρίστε στο σώμα σας ένα μασάζ

Θα διεγείρει την κυκλοφορία, θα σας τονώσει και θα συμβάλει στην αποβολή των τοξινών μέσω της λέμφου.