Συμβουλές Υγείας

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΥγείαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

"Crash test" στα γλυκά των Χριστουγέννων

Για πολλούς ανθρώπους οι γιορτές των Χριστουγέννων, πέρα από ευκαιρία χαλάρωσης και συνεύρεσης με αγαπημένα πρόσωπα, αποτελούν και μέρες άγχους. Εκείνοι που το προηγούμενο διάστημα βρίσκονταν σε μια διαδικασία απώλειας ή συντήρησης του σωματικού τους βάρους, τις ημέρες αυτές φαίνεται να διακατέχονται από μια ανησυχία πώς θα καταφέρουν να αντισταθούν στα γλυκά εδέσματα που θα καταλαμβάνουν τα γιορτινά τους τραπέζια. Είναι κατανοητό ότι δεν είναι εύκολο για όλους μας να αντισταθούμε στα γλυκά. Μήπως όμως θα ήταν καλύτερο, πέρα από να εστιάζουμε απλά στις θερμίδες τους, να έχουμε και κατά νου τη θρεπτική τους αξία και τι προσφέρει το καθένα από αυτά στον οργανισμό μας; Ας αναλύσουμε, λοιπόν, κάποια από τα πιο γνωστά παραδοσιακά γλυκά που κάθε χρόνο κοσμούν το χριστουγεννιάτικο τραπέζι μας.

Μελομακάρονα

Τα  μελομακάρονα παρασκευάζονται χωρίς βούτυρο και άρα δεν περιέχουν κορεσμένα λιπαρά, δηλαδή εκείνα τα λιπαρά που βλάπτουν την υγεία μας. Αντιθέτως, η παρασκευή τους με ελαιόλαδο αλλά και τα καρύδια που περιέχουν προσφέρουν στον οργανισμό τόσο μονοακόρεστα όσο και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, ρυθμίζοντας έτσι το λιπιδαιμικό προφίλ του οργανισμού, προστατεύοντάς μας από τη δημιουργία αθηρωματικών πλακών.

Κουραμπιέδες

Οι κουραμπιέδες, εξαιτίας της παρασκευής τους με βούτυρο, περιέχουν κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη, ενώ η παρουσία της ζάχαρης δεν προσφέρει θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό. Ωστόσο, τα αμύγδαλα που περιέχουν αποτελούν άριστη πηγή αντιοξειδωτικής βιταμίνης Ε και μαγνησίου, καλή πηγή πρωτεϊνών και φυτικών ινών, ενώ παράλληλα προσφέρουν κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Ένας κουραμπιές 30 γρ. αποδίδει στον οργανισμό 150 θερμίδες και 8,55 γρ. λίπους.

Δίπλες

Οι δίπλες είναι χαμηλότερες σε θερμίδες και λιπαρά. Προτιμάμε για την παρασκευή τους τη χρήση ελαιολάδου και όχι σπορελαίου, ώστε να επωφεληθούμε από τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και τα αντιοξειδωτικά συστατικά που περιέχονται στο ελαιόλαδο. Παράλληλα, το μέλι και η κανέλα έχουν αντισηπτικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις, ενώ τα καρύδια, που συχνά χρησιμοποιούνται ως γαρνιτούρα στις δίπλες, δρουν προστατευτικά στο καρδιαγγειακό σύστημα, εξαιτίας των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων που περιέχουν. Μία δίπλα 45 γρ. αποδίδει στον οργανισμό 150 θερμίδες και 3,5 γρ. λίπους.

Tip

Αντί, λοιπόν, να ψάχνουμε τρόπους για να αποφύγουμε την κατανάλωση των γλυκών αυτών εδεσμάτων, φροντίζουμε απλά να αποφεύγουμε τις υπερβολές. Να θυμάστε ότι κανένα τρόφιμο στη σύγχρονη διατροφή και διαιτολογία δεν θεωρείται απαγορευτικό όταν η κατανάλωσή του χαρακτηρίζεται από σύνεση και κυρίως μέτρο.