Συμβουλές Υγείας

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΥγείαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Ενάντια στη φωτογήρανση

Βαθιές ρυτίδες, κηλίδες, πανάδες, αύξηση των ελιών, δυσχρωμίες, ευρυαγγείες, απώλεια της ελαστικότητας και χαλάρωση της επιδερμίδας είναι κάποια από τα αποτελέσματα της δράσης του ήλιου, καθώς οι ακτίνες UVA εισχωρούν στα κατώτερα στρώματα της επιδερμίδας και διασπούν το κολλαγόνο, αλλοιώνουν τη δομή των δερματικών κυττάρων και εμποδίζουν τη σύνθεση ελαστίνης. Οι βλάβες αθροίζονται με τον χρόνο, για να οδηγήσουν τελικά στη φωτογήρανση.

Μπορείτε να καθυστερήσετε –ακόμη και να σταματήσετε– τη φωτογήρανση, προστατεύοντας σωστά και με συνέπεια την επιδερμίδα σας όλο τον χρόνο, πρώτα και κύρια με την καθημερινή χρήση προϊόντος αντηλιακής προστασίας. Επιπλέον, πριν ξεκινήσετε τα μπάνια και την ηλιοθεραπεία, προνοήστε και ενδυναμώστε τον οργανισμό σας, προετοιμάζοντας τον για το σοκ του ήλιου –ειδικά αν έχετε ευαίσθητη επιδερμίδα– με τα σωστά συμπληρώματα διατροφής. Ξεκινώντας τη λήψη τους έναν μήνα ή και 15 ημέρες πριν από την έκθεσή σας στον ήλιο, θα οχυρώσετε τα κύτταρα, προστατεύοντάς τα από το οξειδωτικό στρες. Τα συστατικά που χρειάζεστε είναι σίγουρα η βιταμίνη Ε και τα καροτενοειδή, που κάνουν το μαύρισμα πιο λαμπερό και ομοιόμορφο, ενώ του δίνουν διάρκεια.

Βιταμίνη D: Είναι γνωστή ως η βιταμίνη του ήλιου. Σίγουρα έχετε ακούσει ότι παρατηρείται έλλειψη βιταμίνης D σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού και προτείνονται συμπληρώματα διατροφής, για να την καλύψουν. Μην παραπλανηθείτε, όμως, και πιστέψετε ότι δεν χρειάζεται η χρήση αντηλιακού προϊόντος, για να μπορέσει ο οργανισμός σας να τη συνθέσει. Αρκούν 10-15 λεπτά έκθεσης στον ήλιο κάθε μέρα γι’ αυτή τη διαδικασία. Μη ρισκάρετε, λοιπόν, να επιβαρύνετε την επιδερμίδα σας με υπερέκθεση ή με έκθεση χωρίς προστασία. Καλύτερα να επιλέξετε να εντάξετε ένα συμπλήρωμα διατροφής βιταμίνης D στην καθημερινότητά σας. Άλλωστε, με τον Covid-19, η επάρκεια της βιταμίνης D φάνηκε να παίζει σημαντικό ρόλο στην προφύλαξη από τον ιό.

Βιταμίνη Ε: Για άλλη μία φορά βγαίνει μπροστά και φιγουράρει ως απαραίτητη. Η αντιοξειδωτική της δράση είναι πολύ ισχυρή και δρα φωτοπροστατευτικά, ενώ η αντιφλεγμονώδης δράση της καταπολεμά ουσιαστικά και σε βάθος χρόνου τη γήρανση. Η ικανότητά της να δεσμεύει τις ελεύθερες ρίζες είναι που κάνει τη διαφορά, ενώ η χρήση της σε καλλυντικά προϊόντα, ως βάσης και αρχής της καθημερινής ρουτίνας περιποίησης, φαίνεται να πολλαπλασιάζει την προστασία που δίνει το αντηλιακό φίλτρο. Ενισχύοντας τον οργανισμό σας με κάθε τρόπο με βιταμίνη Ε, θα βγαίνετε στον ήλιο χωρίς να κινδυνεύετε από τις έντονες και ενοχλητικές κοκκινίλες.

Βιταμίνη Α: Το αντιοξειδωτικό που εμπιστευόμαστε. Σε καλλυντικές συνθέσεις, επιλέξτε εκείνες της βραδινής ρουτίνας και θα βοηθήσετε αισθητά στη ρύθμιση της παραγωγής μελανίνης – αυτή με τη σειρά της θα σας προστατεύσει από τη δημιουργία κηλίδων και πανάδων.

Βιταμίνη C: Την ξέρετε, την αγαπάτε, την προτιμάτε όλες τις εποχές, και πολύ καλά κάνετε. Εμποδίζει την οξείδωση των κυττάρων, προστατεύοντας πολύ δυναμικά από την ηλιακή ακτινοβολία και ταυτόχρονα συμβάλλει ιδιαίτερα στον αποχρωματισμό των κηλίδων και των πανάδων. Η υπερέκθεση στον ήλιο, σε συνδυασμό με την απορρύθμιση των μελανινοκυττάρων, έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία κηλίδων, των ενοχλητικών σημαδιών που σας αναγκάζουν να πηγαίνετε για θεραπείες κάθε φθινόπωρο στο ιατρείο του δερματολόγου. Στην αρχική φάση, που οι πανάδες εμφανίζονται περιοδικά, προλαβαίνετε να τις αντιμετωπίσετε, εισάγοντας ένα συμπλήρωμα βιταμίνης C στην καθημερινή ενδυνάμωση του οργανισμού σας. Παράλληλα, προλαμβάνετε την εμφάνιση των πανάδων που εμφανίζονται σε μεγαλύτερες ηλικίες. Αργότερα θα είναι πιο δύσκολο να απαλλαγείτε από αυτές που βρίσκονταν στα κατώτερα στρώματα της επιδερμίδας τα προηγούμενα χρόνια.

Καροτενοειδή: Ταυτόχρονα με τη φωτοπροστασία αναζητάτε και το τέλειο χρώμα. Σε αυτό σύμμαχοί σας είναι το λυκοπένιο, το β-καροτένιο και η λουτεΐνη.

Ω3-Ω6: Δυστυχώς, ο οργανισμός δεν μπορεί να τα συνθέσει. Άρα θα πρέπει είτε να τρώτε λιπαρά ψάρια, σαρδέλες, ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και αβοκάντο είτε να τα συμπεριλάβετε στα συμπληρώματα διατροφής σας. Το καλοκαίρι βοηθούν ιδιαίτερα, αφού έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και προσφέρουν φυσική αντηλιακή προστασία.

Προσοχή στην αφυδάτωση

Το νερό είναι ένας από τους καλύτερους φίλους σας το καλοκαίρι. Πίνετε άφθονο και επιλέξτε φρούτα και λαχανικά που προσφέρουν έξτρα ενυδάτωση στον οργανισμό, όπως το καρπούζι, το αγγούρι και όλοι οι φυσικοί χυμοί. Συμπληρωματικά έχετε μαζί σας ηλεκτρολύτες, ώστε να μπορείτε να αναπληρώνετε τα υγρά που χάνετε, όταν το κρίνετε απαραίτητο.

Tip: Ένα spray ιαματικού νερού μπορεί να αποβεί σωτήριο. Δροσίζει, ενυδατώνει και ανακουφίζει από τυχόν ερεθισμούς από την υπεριώδη ακτινοβολία. Επίσης, ρίχνοντας τη θερμοκρασία σας κάθε φορά που νιώθετε να ανεβαίνει επικίνδυνα, προφυλάσσεστε από τη λανθασμένη ενεργοποίηση της μελανίνης και τη δημιουργία ευρυαγγειών.

Ραντεβού τον Σεπτέμβρη

Όταν θα έχει πλέον τελειώσει η καλοκαιρινή περίοδος και θα κάνετε τον απολογισμό σας, αν εντοπίσετε κάποιο πρόβλημα που θέλει πιο δραστική αντιμετώπιση, τότε η επίσκεψη στον δερματολόγο σας μπορεί να κριθεί απαραίτητη για κάποια στοχευμένη θεραπεία, που θα λειτουργήσει αναπλαστικά, θα ενυδατώσει σε βάθος και θα αναπληρώσει τα στοιχεία και τις βιταμίνες που θα έχουν υποστεί σοκ από την υπερέκθεση. Προς το παρόν, απολαύστε τον ήλιο με υπευθυνότητα και σύνεση.