Συμβουλές Ομορφιάς

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΟμορφιάςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Ενυδάτωση μέσα-έξω!

Χωρίς φαγητό μπορούμε να αντέξουμε έως 7 εβδομάδες, χωρίς νερό όμως δεν θα μπορούσαμε να ζήσουμε πάνω από λίγες ημέρες. Είναι ίσως το μοναδικό στοιχείο που δεν μας δίνει θερμίδες, αλλά μας χαρίζει όλα τα οφέλη του. Το νερό συμμετέχει σε όλες τις φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού, όπως στην πέψη και τη μεταφορά θρεπτικών συστατικών στα κύτταρα, ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος και βοηθά την επιδερμίδα να διατηρεί την ελαστικότητα και την απαλότητά της.

Μάλιστα, η επαρκής ενυδάτωση της επιδερμίδας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες εξασφαλίζει την ομοιομορφία του μαυρίσματος, καθώς και τη λάμψη, την ελαστικότητα και τη σφριγηλότητά της. Πιο συγκεκριμένα, η ενυδάτωση βοηθά την επιδερμίδα να «κλειδώσει» την υγρασία στα κύτταρά της και να προστατευθεί από την αφυδάτωση, αλλά και από άλλους επιβαρυντικούς παράγοντες, όπως το καυσαέριο. Με άλλα λόγια, η ενυδάτωση αποτελεί το Νο 1 μυστικό για την καλή υγεία, αλλά και για τη λαμπερή και νεανική επιδερμίδα.

Πόσο νερό να πίνω;

Αν και το σώμα μας παράγει καθημερινά νερό από την «καύση» των τροφών, η ποσότητα αυτή δεν επαρκεί για τις ανάγκες του, πράγμα που σημαίνει ότι η επιπλέον πρόσληψή του μέσω της διατροφής είναι απαραίτητη. Καθώς μάλιστα το σώμα μας δεν μπορεί να αποθηκεύσει το νερό που προσλαμβάνει, η αναπλήρωση του νερού πρέπει να γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Οι γενικές συστάσεις αναφέρουν ότι 1,5 λίτρο είναι η ποσότητα που πρέπει να καταναλώνει κανείς ημερησίως, όμως στην πραγματικότητα κάθε άτομο έχει διαφορετικές ανάγκες – ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, τη σωματική του δραστηριότητα και τις περιβαλλοντικές συνθήκες στις οποίες ζει.

Ο κανόνας λέει ότι η πρόσληψη νερού πρέπει να κυμαίνεται στο 1 ml ανά θερμίδα ενεργειακής κατανάλωσης για άτομα που ζουν σε περιβάλλοντα με κανονική θερμοκρασία. Για παράδειγμα, ένας άνδρας που καταναλώνει 3.000 Kcal πρέπει να λαμβάνει 3 λίτρα υγρά. Για κάποιον που αθλείται, όμως, η ποσότητα νερού πρέπει να τροποποιηθεί, ανάλογα με το άθλημα και τις συνθήκες. Σε κάθε περίπτωση, μην περιμένετε να διψάσετε, καθώς η δίψα είναι ένδειξη ήπιας αφυδάτωσης!

Εκτός από το νερό, που είναι το ιδανικό ποτό, ενυδάτωση προσφέρουν και οι χυμοί φρούτων, το γάλα, ακόμη και τα αναψυκτικά.

Η σωστή διατροφή

Τα δημητριακά, οι ξηροί καρποί, οι φρυγανιές, τα κριτσίνια και κάποια γλυκά περιέχουν μικρή ποσότητα νερού, που δεν ξεπερνά το 10%. Αντίθετα, στα χόρτα το ποσοστό νερού ξεπερνά το 85%, στα φρούτα κυμαίνεται στο 80%, στα ψάρια στο 65-80% και στο κρέας στο 70-75%.

Συμπληρώματα διατροφής

Αυτά είναι όσα χρειάζεται η επιδερμίδα για να παραμείνει ενυδατωμένη:

Βιταμίνη E

Η βιταμίνη E βρίσκεται σε πολλά προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας, καθώς προάγει την επούλωση των πληγών και χρησιμοποιείται και ως συμπλήρωμα, αλλά και ως συστατικό σε ένα τοπικό προϊόν. Όταν λαμβάνεται από το στόμα, οι ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητές της προστατεύουν την επιδερμίδα από περαιτέρω βλάβες. Επιπλέον, ενεργεί ως αντιφλεγμονώδες, για να απαλύνει την ερυθρότητα και τη φαγούρα που προκαλούνται με την αφυδάτωση του δέρματος. Όταν χρησιμοποιείται τοπικά ως έλαιο, αποτρέπει την απώλεια υγρασίας από την επιδερμίδα.

Ιχθυέλαιο

Ένας τρόπος με τον οποίο το σώμα μας μας λέει ότι παρουσιάζουμε έλλειψη σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι η ξηροδερμία με φαγούρα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι εξαιρετικά χρήσιμα για την πρόληψη των φλεγμονών. Ο λιναρόσπορος και τα ψάρια είναι δύο τρόποι να τα λαμβάνετε μέσω της διατροφής, ενώ μπορείτε να δοκιμάσετε επίσης ένα συμπλήρωμα ιχθυελαίου.

Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη

Αυτά τα κίτρινα καροτενοειδή είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά που δεν παράγονται στο σώμα. Έτσι, πρέπει να τα λαμβάνουμε μέσω της διατροφής (βρίσκονται στο σπανάκι, την κόκκινη πιπεριά, τα μπιζέλια, τη λαχανίδα, το μπρόκολο και το σέλινο) ή συμπληρωμάτων. Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη μπορούν να αυξήσουν την ποσότητα της υγρασίας στο δέρμα, εμποδίζοντας την αφυδάτωσή του.

Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D μπορεί να απορροφηθεί μέσω του δέρματος, ενώ η λήψη της είναι δυνατόν να επηρεάσει την εμφάνισή του! Ειδικότερα, τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D3 έχουν συνδεθεί με χαμηλότερα επίπεδα υγρασίας στο δέρμα.

Έλαιο νυχτολούλουδου (Evening Primrose Oil)

Τα Απαραίτητα Λιπαρά Οξέα (ΑΛΟ) διαδραματίζουν κύριο ρόλο στη διατήρηση της καλής υγείας της επιδερμίδας. Ωστόσο, ο οργανισμός μας δεν τα παράγει φυσικά και λαμβάνονται μόνο μέσω της διατροφής και συμπληρωμάτων. Τα ΑΛΟ περιλαμβάνουν τα ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, τα οποία υπάρχουν σε αφθονία στο έλαιο του νυχτολούλουδου, που εξασφαλίζει μια υγιή και ενυδατωμένη επιδερμίδα.

Ψευδάργυρος

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλές λοσιόν και κρέμες που βοηθούν στη θεραπεία της ακμής και των εξανθημάτων περιέχουν ψευδάργυρο, καθώς εμπλέκεται στη μετατροπή των Απαραίτητων Λιπαρών Οξέων σε αντιφλεγμονώδεις προσταγλανδίνες και την παραγωγή υγιών κυττάρων του δέρματος. Επιπλέον, υποστηρίζει τα ένζυμα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και συμβάλλουν στην πρόληψη παθολογικών καταστάσεων του δέρματος, όπως το έκζεμα και η ξηροδερμία.

Προβιοτικά

Πολλές φορές οι παθολογικές καταστάσεις του δέρματος οφείλονται σε κάποια φλεγμονή. Δεδομένου ότι οι φλεγμονές προέρχονται από το ανοσοποιητικό σύστημα, το οποίο έχει άμεση εξάρτηση από την πεπτική μας οδό, είναι απαραίτητη η εξασφάλιση της υγιούς πέψης. Με λίγα λόγια, ό,τι είναι καλό για το έντερο είναι καλό και για το δέρμα. Και το έντερό μας το προστατεύουν τα προβιοτικά.

Ασταξανθίνη

Αυτή η φυσική χρωστική έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και καθυστερεί τα σημάδια γήρανσης, ενώ μελέτες υποστηρίζουν ότι παίζει σημαντικό ρόλο στην εμπόδιση της απώλειας νερού από το δέρμα.

Ηλεκτρολύτες

Βρίσκονται στα υγρά του οργανισμού και φέρουν ηλεκτρικό φορτίο. Η διατήρηση της ισορροπίας τους είναι σημαντική, καθώς ρυθμίζουν την κατανομή του νερού στο σώμα, επηρεάζουν το pH του αίματος και συμβάλλουν στη νευρομυϊκή διέγερση. Όταν κάνει πολλή ζέστη ή μετά από έντονη σωματική άσκηση, μέσω της έντονης εφίδρωσης το σώμα αποβάλλει μεγάλη ποσότητα νερού που εμπεριέχει ηλεκτρολύτες. Χρειάζεται αναπλήρωσή τους είτε μέσω κάποιων ενεργειακών ποτών είτε μέσω των κατάλληλων τροφών.

Ηλεκτρολύτες θα βρείτε στα φαρμακεία, σε αναβράζουσες ταμπλέτες. Συνήθως τα συμπληρώματα ηλεκτρολυτών περιέχουν και βιταμίνες, όπως βιταμίνη C (ενισχύει άμεσα τον αφυδατωμένο οργανισμό και τροφοδοτεί τον σχηματισμό κολλαγόνου για τους καταπονημένους χόνδρους ενός αθλητή), βιταμίνες του συμπλέγματος Β (μειώνουν το αίσθημα κόπωσης και παρέχουν ενέργεια), αλλά και βιταμίνη Ε (ως ισχυρό αντιοξειδωτικό, αντιμετωπίζει την ταλαιπωρία των μυών).

Τα προϊόντα περιποίησης

Εκτός από τη διατροφή, υπάρχουν προϊόντα περιποίησης που διατηρούν την επιδερμίδα ενυδατωμένη. Αυτές είναι μερικές συμβουλές:

  • Ακόμη κι αν έχετε λιπαρή επιδερμίδα, φροντίστε για την ενυδάτωσή της, γιατί ο κίνδυνος αφυδάτωσης είναι υπαρκτός. Μάλιστα, αν έχετε ξηρή επιδερμίδα και τη δείτε λιπαρή, αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα ενισχύει την παραγωγή σμήγματος, για να προστατευθεί από την αφυδάτωση που βιώνει.
  • Χρησιμοποιείτε ενυδατικά προϊόντα, κατά προτίμηση σε μορφή τζελ, και μη φαγεσωρογόνα (oil-free), που δεν φράζουν τους πόρους.
  • Τα πόδια σας υπόκεινται στη μεγαλύτερη ταλαιπωρία, μην τα ξεχνάτε. Χρησιμοποιείτε πιο πλούσια κρέμα στα πέλματα, αλλά μην την εφαρμόζετε ανάμεσα στα δάχτυλα.
  • Μια μάσκα νυκτός μπορεί να κάνει θαύματα.

DIY: Ενυδατική μάσκα προσώπου

To θυμαρίσιο μέλι ρυθμίζει τα επίπεδα υγρασίας της επιδερμίδας και βελτιώνει την ελαστικότητά της, ενώ το πλούσιο σε βιταμίνες A, B, C και E αβοκάντο την ενυδατώνει και την αναδομεί.

  • 1 αβοκάντο
  • Χυμός από 1/2 λεμόνι
  • 2 κ.σ. θυμαρίσιο μέλι
  • Ανθόνερο

Ανακατέψτε τον χυμό λεμονιού και το μέλι, μέχρι να γίνουν μια ομοιόμορφη μάζα, και μετά προσθέστε το πολτοποιημένο αβοκάντο. Απλώστε τη μάσκα στο πρόσωπο και αφήστε τη να δράσει για 20 λεπτά. Ξεπλύνετε με ζεστό νερό. Περάστε το πρόσωπο με έναν δίσκο ντεμακιγιάζ
με το ανθόνερο.