Συμβουλές Ομορφιάς

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΟμορφιάςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Here comes the sun

Ο ήλιος είναι φίλος µας

Όσο πλησιάζει το καλοκαίρι, επικεντρωνόµαστε στις αρνητικές επιδράσεις που έχει η υπεριώδης ακτινοβολία στην επιδερµίδα µας, ξεχνώντας ότι ο ήλιος στην πραγµατικότητα δεν είναι εχθρός µας.

  1. Η ηλιακή ακτινοβολία ενεργοποιεί στην επιδερµίδα µας την παραγωγή της βιταµίνης D, η οποία ενισχύει την απορρόφηση του ασβεστίου, φροντίζει τα οστά µας και προφυλάσσει από τον διαβήτη τύπου 2 και από αρκετούς τύπους καρκίνου.
  2. Οι ηλιόλουστες ηµέρες ανεβάζουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, γνωστής και ως ορµόνης της χαράς. Αυτό σε συνδυασµό µε την ήπια άσκηση στον ήλιο αυξάνουν τα ποσοστά των ενδορφινών, που µας προκαλούν το αίσθηµα της ευεξίας και της αισιοδοξίας.
  3. Η θερµότητα του ήλιου είναι ευεργετική για τους αρθριτικούς και τους µυοσκελετικούς πόνους, καθώς περιορίζει το πρήξιµο της αρθρίτιδας και βοηθά να υποχωρήσουν οι φλεγµονές στα µυϊκά τραύµατα.
  4. Χαµηλώνοντας τα επίπεδα της µελατονίνης, η ηλιακή ακτινοβολία ενισχύει τη γονιµότητα στις γυναίκες και αυξάνει τα επίπεδα της τεστοστερόνης στους άντρες. Έτσι, το καλοκαίρι συλλαµβάνονται τα περισσότερα µωρά. Η βιταµίνη D, την οποία µας εξασφαλίζει, βοηθά επίσης στη ρύθµιση της περιόδου σε γυναίκες µε άστατο κύκλο.
  5. Τα επίπεδα της µελατονίνης, ενώ µειώνονται την ηµέρα, αυξάνονται τη νύχτα, συµβάλλοντας στη ρύθµιση του ύπνου και στην καταπολέµηση της αϋπνίας.
  6. Έχει διαπιστωθεί ότι η ηλιακή ακτινοβολία βοηθά αρκετά παιδιά να αντιμετωπίσουν το άσθμα, τις τροφικές αλλεργίες και το έκζεμα, αρκεί να εφαρμόσουν την κατάλληλη –για την ηλικία τους– αντιηλιακή προστασία.
  7. Το φως του ήλιου ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς βοηθά τον οργανισμό να παραγάγει περισσότερα λευκά αιμοσφαίρια.
  8. Σύμφωνα με μελέτες, η ηλιοφάνεια συμβάλλει και στην απώλεια βάρους, καθώς η σεροτονίνη που παράγεται καταστέλλει την υπερβολική όρεξη για φαγητό, ενώ η επίδρασή της στον θυρεοειδή αυξάνει τον μεταβολισμό.
  9. Η έκθεση στον ήλιο βελτιώνει επίσης το καρδιαγγειακό μας σύστημα, ενώ ρυθμίζει την κυκλοφορία, την πίεση και τον σφυγμό μας.

Επιλέξτε το σωστό αντηλιακό για το πρόσωπό σας

Κανονική επιδερμίδα: Η όψη είναι καθαρή και διαθέτει τέλεια ισορροπία. Προκειμένου λοιπόν το αντηλιακό να μη διαταράξει την ισορροπία αυτή, επιλέξτε ένα με λεπτόρρευστη υφή και ιδανικά με χρώμα, ώστε να μη χρειαστεί να εφαρμόσετε από πάνω μεϊκάπ.

Λιπαρή επιδερμίδα: Χαρακτηρίζεται για τους ορατούς πόρους, τη λιπαρότητα στο «Τ» του προσώπου και ίσως μερικά σπυράκια. Επιλέξτε ένα αντηλιακό με ελαφριά και λεπτόρρευστη υφή, η οποία δημιουργεί ματ αποτέλεσμα, έτσι ώστε να αποφεύγεται η ανεπιθύμητη γυαλάδα.

Ξηρή επιδερμίδα: Το δέρμα είναι τραχύ, θαμπό και με έντονη αίσθηση τραβήγματος. Πείτε «ναι» σε ένα αντηλιακό που περιέχει υαλουρονικό οξύ, έτσι ώστε να προστατεύεται η επιδερμίδα σας και ταυτόχρονα να ενυδατώνεται.

Ευαίσθητη επιδερμίδα: Είναι συνήθως ανοιχτόχρωμη και ιδιαίτερα ευάλωτη στον ήλιο, στο νερό και στις απότομες αλλαγές της θερμοκρασίας. Απαιτείται η χρήση εξειδικευμένου –για ευαίσθητες επιδερμίδες– αντηλιακού, το οποίο θα δράσει καταπραϋντικά.

Σωστή χρήση αντηλιακού

  • Τους καλοκαιρινούς μήνες αποφύγετε να μείνετε στον ήλιο από τις 11 το πρωί μέχρι τις 3 το μεσημέρι, καθώς τότε καίει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στιγμή της ημέρας.
  • Επιλέξτε αντηλιακά προϊόντα με υψηλό δείκτη προστασίας –τουλάχιστον SPF30–, κυρίως κατά τις πρώτες σας επισκέψεις στην παραλία, όταν η επιδερμίδα τόσο του προσώπου όσο και του σώματος είναι ακόμη λευκή. Συνεχίστε να χρησιμοποιείτε αντηλιακό ακόμη κι όταν μαυρίσετε, γιατί ο ήλιος θα καίει εξίσου.
  • Απλώστε το αντηλιακό περίπου 30 λεπτά πριν από την έκθεσή σας στον ήλιο, αφού τόσο χρειάζεται για να απορροφηθεί πλήρως από την επιδερμίδα και να τη θωρακίσει από την UVA και τη UVB ακτινοβολία.
  • Φροντίστε να χρησιμοποιήσετε τη σωστή ποσότητα του αντηλιακού (σύμφωνα με μελέτες, οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν λιγότερη από τη μισή ποσότητα αντηλιακού), αυτήν που προτείνεται στη συσκευασία, και απλώστε την ομοιόμορφα, καλύπτοντας όλα τα σημεία που εκτίθενται στην ηλιακή ακτινοβολία.
  • Ανανεώστε το αντηλιακό σας ανά μισή ώρα, καθώς και έπειτα από κάθε βουτιά ή εφίδρωση.
  • Αν αμέσως μετά την εφαρμογή του αντηλιακού το δέρμα σας αρχίσει να κοκκινίζει, ή αισθανθείτε κνησμό ή κάψιμο, σταματήστε τη χρήση, γιατί πιθανόν κάποιο συστατικό της σύνθεσής του να προκαλεί αντίδραση στην επιδερμίδα σας.

Λάθη που γίνονται κάτω από τον ήλιο

  1. Η ηλιακή ακτινοβολία δεν φτάνει στην επιδερμίδα μας μόνο τις ημέρες που ο ήλιος λάμπει, και σίγουρα όχι μόνο όσο βρισκόμαστε στην παραλία. Ο ήλιος απειλεί την επιδερμίδα μας και στην πόλη, ακόμη και όταν ο ουρανός είναι συννεφιασμένος.
  2. Η ηλιακή ακτινοβολία αυξάνει κατά 4% για κάθε 300 μέτρα που ανεβαίνουμε από την επιφάνεια της θάλασσας. Πράγμα που σημαίνει ότι η χρήση αντηλιακού είναι ακόμη πιο επιτακτική στο βουνό.
  3. Η αντανάκλαση της ηλιακής ακτινοβολίας από την επιφάνεια της άμμου είναι μεγάλη, και σχεδόν το 90% της ακτινοβολίας επιστρέφει προς εμάς.
  4. Το ύψος της θερμοκρασίας δεν μπορεί να μαρτυρήσει την επικινδυνότητα της ηλιακής ακτινοβολίας, καθώς η UVA ακτινοβολία φτάνει στην επιδερμίδα μας, ακόμη και όταν ο ουρανός είναι συννεφιασμένος.
  5. Κατά την επάλειψη του αντηλιακού, μην προσπερνάτε ευαίσθητες περιοχές, όπως: γύρω από τα μάτια, τη μύτη, τα χείλη, τον λαιμό, τον αυχένα, τα αυτιά, κοντά στις ρίζες των μαλλιών και πίσω από τα γόνατα.
  6. Πετάξτε τα περσινά αντηλιακά, καθώς με την πάροδο του χρόνου χάνεται η δραστικότητά τους, ενώ υπάρχει και ο κίνδυνος να εισχωρήσουν μικρόβια στις ανοιχτές συσκευασίες.

Προστατέψτε και φροντίστε τους μικρούς σας φίλους

Τα μικρά παιδιά είναι πιο επιρρεπή στην αφυδάτωση, και γι’ αυτό χρειάζονται μεγαλύτερη προστασία και φροντίδα. Επειδή τα ίδια δεν αντιλαμβάνονται, όπως οι ενήλικες, τις ανάγκες του οργανισμού τους, είναι πιθανό να μην καλύπτονται οι ανάγκες τους για υγρά τις ημέρες που η θερμοκρασία αγγίζει τα ύψη. Σύμφωνα με τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων, σε συνθήκες με μέτρια θερμοκρασία περιβάλλοντος και μέτρια επίπεδα σωματικής δραστηριότητας, τα παιδιά 2 έως 3 ετών χρειάζονται περίπου 1,3L υγρών την ημέρα, ενώ από 4 έως 8 ετών οι ανάγκες ανέρχονται στα 1,6L ανά ημέρα. Σε κάθε περίπτωση, φροντίζετε να μην τους λείψει το νερό, ενώ καλό είναι να εντάξετε στη διατροφή τους τροφές πλούσιες σε νερό, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά. Η μπλούζα και το καπέλο είναι απαραίτητα στην επίσκεψή τους στην παραλία, όπως και τα εξειδικευμένα –για την παιδική επιδερμίδα– αντηλιακά προϊόντα.

Πριν βγείτε στον ήλιο:

  • Απολεπίστε καλά την επιδερμίδα σας, απομακρύνοντας τα νεκρά κύτταρα, ιδανικά 1 με 2 ημέρες πριν από την ηλιοθεραπεία. Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσετε ομοιόμορφο μαύρισμα.
  • Ενισχύστε την καθημερινή σας διατροφή με τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α (όπως είναι τα καρότα και το σπανάκι), που θα βοηθήσουν στην ενεργοποίηση της διαδικασίας του μαυρίσματος, καθώς και στη διατήρησή του.
  • Αυξήστε την ποσότητα νερού που καταναλώνετε καθημερινά, καθώς και τα ενυδατικά προϊόντα που χρησιμοποιείτε, έτσι ώστε να βοηθήσετε την επιδερμίδα σας να παραμείνει ενυδατωμένη.