Βιταμίνες – Συμπληρώματα Διατροφής

Επιστροφή στα άρθραΒιταμίνες – Συμπληρώματα ΔιατροφήςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Χρώμιο

Το χρώμιο είναι απαραίτητο για τις βασικές διεργασίες του μεταβολισμού της γλυκόζης, για τον έλεγχο των επιπέδων των λιπών στο αίμα και για την έκφραση των γονιδίων. Είναι παρόν σ’ όλη την οργανική ύλη και εμφανίζεται ως ένα βασικό θρεπτικό συστατικό. Η τρισθενής μορφή του είναι η πιο ενεργή βιολογικά. Ο Παράγοντας Ανοχής της Γλυκόζης (Glucose Tolerance Factor, GTF), ο οποίος είναι σύμπλεγμα χρωμίου με νικοτινικό οξύ, κυστεΐνη και γλυκίνη, μπορεί να συντεθεί στο σώμα. Το χρώμιο παίζει βασικό ρόλο στις δραστηριότητες πολλών ενζύμων.

Δράση

Το χρώμιο δρα εντός ενός οργανικού συμπλέγματος που βελτιώνει τη δράση της ινσουλίνης. Το όνομα αυτού του οργανικού συμπλέγματος είναι «παράγοντας ανοχής της γλυκόζης» (GTF). Τα τυποποιημένα τρόφιμα έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε χρώμιο.

Έλλειψη

Η έλλειψη χρωμίου ενοχοποιείται για υψηλά επίπεδα χοληστερίνης και χαμηλή ανοχή στη γλυκόζη.

Ωφέλεια λήψης συμπληρώματος Χρωμίου

Η θεραπεία με χρώμιο είναι επιτυχής σε άτομα που υποφέρουν από προβλήματα ανοχής στη γλυκόζη (π.χ. σε άτομα που έχουν προδιάθεση για διαβήτη).

Έχει επίσης αποδειχθεί ότι το χρώμιο βοηθά στη μείωση των υψηλών επιπέδων χοληστερόλης και αυξάνει την καλή χοληστερόλη HDL. Τέλος, νέες έρευνες έδειξαν ότι το χρώμιο μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της ισχνής μυϊκής μάζας σε αθλητές.

Πηγές στα τρόφιμα

Τρόφιμα

(μg/100g)

Κρόκος αυγού

183

Μελάσσα

121

Μαγιά της μπύρας

117

Βοδινό

57

Τυρί

56

Χυμός σταφυλιού

47

Ψωμί ολικής αλέσεως

42

Πίτουρο σταριού

38

Ακατέργαστη ζάχαρη

35

Μέλι

29

Πατάτες, παλαιάς εσοδείας

27

Φύτρο σταριού

23

Μπούτι κοτόπουλο

18

Ζυμαρικά

15

Σπανάκι

10

Μπανάνες

10

Μπακαλιάρος

7

Αποβουτυρωμένο γάλα 

2

Καμία ομάδα τροφίμων δεν εμφανίζει υψηλή περιεκτικότητα σε χρώμιο.
Τα πιο πολλά τρόφιμα περιέχουν κάποια ποσότητα αυτού του μετάλλου.

 

Πηγή: www.douni.gr