Συμβουλές Ομορφιάς

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΟμορφιάςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Η κοιλιά που ονειρεύεστε

Το καλογυμνασμένο, υγιές σώμα είναι πάντα στους στόχους μας. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποια σημεία που απαιτούν μεγαλύτερη προσοχή και κόπο, και η περιοχή της κοιλιάς, όπου τόσο εύκολα εγκαθίσταται το λίπος, είναι ένα από αυτά, για άντρες και γυναίκες. Το τζιν που δεν κουμπώνει, όσο κι αν το πιέζετε, είναι αδιαμφισβήτητος μάρτυρας ότι το κοιλιακό σας λίπος έχει αυξηθεί.

Γιατί συσσωρεύεται το λίπος στην κοιλιά

Το σχήμα του σώματος, κατασκευαστικά, ευνοεί τη συγκέντρωση του λίπους γύρω από την κοιλιά. Αυτό συμβαίνει στο σχήμα «μήλου», που συνδέεται με το «ανδρικού τύπου» πάχος. Ένας ακόμη λόγος αύξησης του όγκου της κοιλιακής χώρας είναι ο σύγχρονος τρόπος ζωής, ο οποίος προκαλεί έντονο στρες, που με τη σειρά του επιδρά στο σώμα, προκαλώντας έντονα φουσκώματα, πρηξίματα και πόνους κάποιες φορές, είτε μπλοκάροντας τη λειτουργία του εντέρου είτε επηρεάζοντας ενεργειακά την περιοχή γύρω από το ηλιακό πλέγμα. Επιπλέον, ο φυσικός μηχανισμός της λιπόλυσης αναχαιτίζεται από το οξειδωτικό στρες. Tο φούσκωμα και το πρήξιμο, κάποιες φορές, είναι δυνατόν να οφείλονται και στο προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο.

Παράλληλα, μετά από εγκυμοσύνες ή μεγάλη απώλεια βάρους, οι κοιλιακοί μύες και η επιδερμίδα έχουν υποστεί χαλάρωση, με αποτέλεσμα η κοιλιά με λίπος να δείχνει πολύ πιο πλαδαρή και μεγαλύτερη.

Ο κίνδυνος

Η μεγάλη συγκέντρωση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς μπορεί να αποβεί μοιραία για την υγεία, καθώς το λίπος βρίσκεται σε μεγαλύτερο βάθος και κινείται γύρω από το συκώτι, το πάγκρεας, τα νεφρά και το έντερο. Είναι το λευκό λίπος, που ονομάζεται και σπλαχνικό λίπος, το οποίο δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για καρδιακά νοσήματα, προβλήματα του θυρεοειδούς και του σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2, επιδρώντας στα επίπεδα της ινσουλίνης μέσω της κορτιζόλης και των κυτοκίνων.

Αν έχετε να αντιμετωπίσετε απλώς το υποδόριο λίπος, δηλαδή το κανονικό λίπος κάτω από το δέρμα, τότε η προσπάθειά σας θα είναι πολύ πιο εύκολη και θα δείτε αποτελέσματα με τις πρώτες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας. Εντάξετε στην καθημερινότητά σας τη γυμναστική, αλλάξτε διατροφικές συνήθειες, δώστε στον ύπνο τον χρόνο που του αξίζει, σταματήστε να ανησυχείτε και να αγχώνεστε για τα πάντα. Χρησιμοποιήστε συμπληρώματα διατροφής αλλά και εξωτερικές κρέμες, για να μπορέσετε να κοιτάζεστε περήφανα σε 1-2 μήνες στον καθρέφτη και να επιβραβεύετε τον εαυτό σας για την πειθαρχία που επιδείξατε.

Διατροφή

  • Ξεκινήστε την ημέρα σας με χλιαρό νερό και χυμό λεμονιού. Συνεχίστε να πίνετε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας νερό, που μπορείτε να εμπλουτίσετε με «εχθρούς» του κοιλιακού λίπους: τζίντζερ, αγγούρι, λεμόνι και μέντα.
  • Ξεχάστε τα αναψυκτικά, τα τηγανητά, τα κορεσμένα και τα τρανς λιπαρά. Προτιμήστε ως σνακ το αγγούρι, τις μπανάνες, το αβοκάντο, τα αμύγδαλα ή το γιαούρτι.
  • Επιλέξτε τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη, για να ρυθμίσετε την ινσουλίνη σας. Αναζητήστε τροφές με B12, που βοηθά στη λιπόλυση, και καταναλώστε φυτικές ίνες.
  • Καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας σε βιταμίνη D, καθώς η έλλειψή της συνδέεται με το κοιλιακό πάχος.
  • Τρόφιμα πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα ή το σχετικό συμπλήρωμα διατροφής βοηθούν στην καύση του λίπους και αποτρέπουν την αποθήκευσή του.
  • Το πράσινο τσάι, χάρη στις κατεχίνες, επηρεάζει τον μεταβολισμό και συντελεί στην απώλεια του κοιλιακού λίπους. Ένα έγχυμα με τα κατάλληλα βότανα, εκτός από την απώλεια του λίπους, θα βοηθήσει και στην αντιμετώπιση των πρηξιμάτων και των φουσκωμάτων.
  • Ένα συμπλήρωμα προβιοτικών θα συμβάλει στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Γυμναστική

  • Στο YouTube θα βρείτε διάφορα προγράμματα κοιλιακών ασκήσεων, ώστε να ακολουθήσετε αυτό που σας ταιριάζει. Δεν έχει σημασία ο μεγάλος αριθμός κοιλιακών από την αρχή. Το βασικό είναι να κάνετε κάθε μέρα, ακόμη κι αν είναι ελάχιστοι αρχικά, και σιγά-σιγά να αυξάνετε τον αριθμό τους. Στη συνέχεια εμπλουτίστε το πρόγραμμά σας, ώστε να γυμναστούν και οι εγκάρσιοι και οι πλαϊνοί, λοξοί κοιλιακοί μύες.
  • Η αερόβια άσκηση συντελεί στην καύση του λίπους. Αν τα γυμναστήρια είναι κλειστά, βγείτε στο πάρκο για τζόκινγκ.

Χαλάρωση

  • Κοιμηθείτε τουλάχιστον 8 ώρες καθημερινά, και κάντε το με πρόγραμμα, όχι άστατα. Ξαπλώστε και ξυπνήστε πάντα την ίδια ώρα, αποκτώντας σταθερές συνήθειες ύπνου, και θα δείτε τα επίπεδα του σωματικού λίπους, και ειδικά της κοιλιάς, να μειώνονται. Αν κοιμάστε λιγότερο από 5 ώρες, τότε το κοιλιακό λίπος είναι σίγουρα αυξημένο.
  • Υιοθετήστε συνήθειες που θα σας χαλαρώνουν καθημερινά και θα απομακρύνουν το στρες. Κάντε διαλογισμό για κάποια λεπτά και αποδιώξτε τις τοξικές σας σκέψεις. Μάθετε να ελέγχετε την κοιλιακή χώρα σιγά-σιγά, και να αναπνέετε ρουφώντας την κοιλιά, για ενδυνάμωση των μυών της.

Στοχευμένα προϊόντα

  • Τα προϊόντα που καταπολεμούν το τοπικό πάχος στην κοιλιά συνήθως περιέχουν καφεΐνη, guarana και centella asiatica, που δρουν σε δύο επίπεδα: διασπούν το υπάρχον λίπος και ταυτόχρονα εμποδίζουν την εγκατάσταση νέου. Επιπλέον, αυτές οι καλλυντικές φόρμουλες βοηθούν στην τόνωση και τη σύσφιξη της επιδερμίδας.
  • Εφαρμόστε το προϊόν με δεξιόστροφες και ήπιες κινήσεις μασάζ (σε κάποια προϊόντα θα βρείτε στη συσκευασία οδηγίες με ένα πρωτόκολλο κινήσεων ειδικά για την περίπτωση).
  • Τα ειδικά έμπλαστρα, που εφαρμόζονται για 8 ώρες και γίνονται ένα «δεύτερο δέρμα», είναι εμποτισμένα με δραστικά συστατικά, τα οποία απελευθερώνονται, κατά τη διάρκεια της εφαρμογής τους, απευθείας πάνω στην κοιλιακή χώρα, αποδίδοντας στο μέγιστο. Μπορούν να εφαρμοστούν την ημέρα αλλά και τη νύχτα.
  • Η ζώνη λιποδιάλυσης γύρω από την περιοχή της κοιλιάς προκαλεί έντονη εφίδρωση και βοηθά στην αποτοξίνωση και την απώλεια πόντων.
  • Διάφορα προγράμματα ζώνης εκγύμνασης των κοιλιακών με ηλεκτρόδια σας επιτρέπουν να ρυθμίζετε την ένταση στα μέτρα σας.