Συμβουλές Ομορφιάς

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΟμορφιάςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Κέρδισε τη μάχη με τα κιλά!

Είναι εύκολο, όταν έχετε αργήσει για τη δουλειά, να αρκεστείτε σε έναν καφέ, και ακόµα πιο εύκολο, όταν πεινάσετε, να σηκώσετε το τηλέφωνο και να παραγγείλετε από το delivery της γειτονιάς. Αυτές οι καθηµερινές κακές συνήθειες όµως κάνουν κακό στο σώµα σας. Θυµηθείτε: Η ποιότητα των τροφών µετρά περισσότερο από την ποσότητα, ενώ ο σωστός προγραµµατισµός είναι το µυστικό για ένα καλλίγραµµο σώµα. Ιδού, λοιπόν, οι πέντε κανόνες που θα σας κάνουν να αλλάξετε νούµερο στα ρούχα.

Προτιµήστε… σπιτικά!

Έχετε συνηθίσει να παραγγέλνετε έτοιµο φαγητό; Ακόµα και αν επιλέγετε τις πιο υγιεινές προτάσεις του µενού, το πιο πιθανό είναι ότι επιβαρύνετε το σώµα σας µε περιττές θερµίδες. Αφιερώστε λίγο χρόνο και ετοιµάστε στην κουζίνα του σπιτιού σας τις πιο υγιεινές εκδοχές των αγαπηµένων σας πιάτων. Έτσι, θα έχετε τον απόλυτο έλεγχο τόσο στις θερµίδες όσο και στην ποιότητα του φαγητού.

Πέντε φορές είναι καλύτερες από µία

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής απαιτεί να είµαστε διαρκώς στο τρέξιµο. Έτσι, είναι εύκολο να παραλείψουµε το πρωινό γεύµα ή το µεσηµέρι, όταν δεν έχουµε προλάβει να οργανώσουµε τις δουλειές του γραφείου, να µη φάµε µεσηµεριανό. Όµως, οι έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που τρώνε καθηµερινά πέντε γεύµατα συνηθίζουν να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές στη διατροφή τους, να παραµένουν στα ιδανικά κιλά για µεγαλύτερο διάστηµα και κυρίως να έχουν συνεχώς ενέργεια.

Σκεφτείτε εναλλακτικά

Κανένας δεν θέλει να τρώει τα ίδια φαγητά κάθε µέρα. Ειδικά τα υγιεινά φαγητά. Εξερευνήστε τις κουζίνες του κόσµου, ανακαλύψτε υγιεινές συνταγές από κάθε γωνιά της γης και δοκιµάστε να προσθέσετε µπαχαρικά και καρυκεύµατα, που θα κάνουν τη διαφορά. Έτσι, κάθε µέρα το µενού σας θα έχει ένα έξτρα ενδιαφέρον, θα είναι ένα γευστικό ταξίδι που δεν θα το βαρεθείτε ποτέ.

Κάντε θετικές σκέψεις

Τα βλέπετε όλα απαισιόδοξα και σκέφτεστε πως, ό,τι και αν κάνετε, η εµφάνισή σας δεν αλλάζει, αφού µέχρι τώρα κάτι τέτοιο δεν έχει συµβεί; Καιρός να αλλάξετε διάθεση! Η συνήθεια δεν είναι πιο δυνατή από τη θέλησή σας για αλλαγή. Οι ειδικοί συµφωνούν ότι µόνο µε τη θετική σκέψη µπορεί κανείς να πετύχει τον στόχο του. Μικρά βήµατα, όπως τα παρακάτω, θα φέρουν την αλλαγή. Κοιτάζετε καθηµερινά το σώµα σας στον καθρέφτη και ειδικά τα σηµεία που θεωρείτε πιο όµορφα. Όταν ξυπνάτε το πρωί, οραµατιστείτε την ιδανική ηµέρα, την ηµέρα που θα κάνετε σωστές επιλογές στη διατροφή σας και θα γυµναστείτε. Και στο τέλος της ηµέρας πείτε «µπράβο» στον εαυτό σας για όλα όσα καταφέρατε και βάλτε στόχο την επόµενη ηµέρα να τα πάτε λίγο καλύτερα. Έτσι, θα βγείτε κερδισµένοι εσείς, αλλά και το σώµα σας.

Παγίδες που θέλουν προσοχή!

Δώστε προσοχή στο σώμα σας, αφουγκραστείτε τις ανάγκες του και ανακαλύψτε τις παγίδες που επηρεάζουν το βάρος σας.

Οι ορμόνες

Μια εξέταση αίματος θα δείξει αν υπολειτουργεί ο θυρεοειδής αδένας, επηρεάζοντας έτσι αρνητικά τον μεταβολισμό. Ο γιατρός θα προτείνει την κατάλληλη θεραπεία που θα αποκαταστήσει την ισορροπία. Εκτός από τη θεραπεία, όμως, βάλτε στη διατροφή σας φυτικές ίνες από φρούτα, λαχανικά και προϊόντα ολικής άλεσης, καθώς καταπολεμούν το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας, που είναι ιδιαίτερα συχνό σε άτομα με υποθυρεοειδισμό.

Επιπλέον, υπερβολικά υψηλές τιμές οιστρογόνων συγκριτικά με την προγεστερόνη ευνοούν τη συσσώρευση υποδόριου λίπους στους γοφούς και στους γλουτούς, ενώ μετά την εμμηνόπαυση η έλλειψη οιστρογόνων και η αύξηση των ανδρογόνων ενδέχεται να αυξήσουν το λίπος στην περιοχή της κοιλιάς. Σε αυτή την περίπτωση, προσθέστε στο διαιτολόγιό σας αγκινάρες και άλλα πικρά λαχανικά. Ιδανικά είναι τα εσπεριδοειδή, που έχουν αποτοξινωτική δράση, αλλά και το ελαιόλαδο, που βελτιώνει την επίδραση της χολής. Επίσης, τροφές πλούσιες σε οιστρογόνα είναι το μπρόκολο, το κρεμμύδι, το σκόρδο και τα όσπρια.

Οι στερητικές δίαιτες

Όταν μειώνεται δραστικά η πρόσληψη θερμίδων, το σώμα αντιλαμβάνεται την απότομη αλλαγή και αυτόματα καίει λιγότερο. Κάτι τέτοιο οδηγεί σε επιβράδυνση του μεταβολισμού. Αυτό σημαίνει ότι, ακόμα και αν καταναλώνετε μικρή ποσότητα φαγητού, αυτή αποθηκεύεται και δεν χρησιμοποιείται για ενέργεια. Γι’ αυτό δεν πρέπει ποτέ να παραλείπετε γεύματα. Αντίθετα, καταναλώστε πολλά φρούτα και λαχανικά, που υποστηρίζουν τον μεταβολισμό και επιπλέον παρέχουν ουσίες που είναι σε θέση να αποτρέψουν τις βλάβες που προκαλούν στον οργανισμό οι στερητικές δίαιτες.

Η έλλειψη ύπνου

Όταν δεν κοιμάστε αρκετά, δεν χάνετε εύκολα βάρος. Αυτό συμβαίνει, διότι κατά τη διάρκεια του ύπνου παράγεται η ορμόνη της ανάπτυξης, η αυξητική ορμόνη, που έχει λιπολυτική δράση. Μάλιστα, έρευνες αποδεικνύουν ότι όποιος κοιμάται λιγότερο από 6 ώρες τη νύχτα διατρέχει 35% επιπλέον κίνδυνο να πάρει 5 κιλά από όποιον κοιμάται περίπου 8 ώρες. Για να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να χαλαρώσει και να κοιμηθεί, καταναλώστε στο βραδινό σας λαχανικά με χαλαρωτική δράση, όπως τα κολοκυθάκια και το μαρούλι, τα οποία μειώνουν τη μυϊκή και νευρική ένταση, ή τα αμύγδαλα, τα οποία είναι πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία με ηρεμιστική δράση.

Σύμμαχός σας η άσκηση

Αν στη διατροφή οφείλεται το 50% για ένα καλλίγραμμο σώμα, το άλλο 50% οφείλεται στην άσκηση. Ιδού τα τρικ για μεταβολισμό που «καίει» πολλές θερμίδες…

  • Περπατήστε Μετά το γεύμα ένας περίπατος θα σας βοηθήσει να χωνέψετε καλύτερα, και επιπλέον μπορεί να βοηθήσει να κάψετε το λίπος.
  • Προτιμήστε την αεροβική Η αεροβική παίζει ζωτικό ρόλο στη διατήρηση ενός υψηλού ρυθμού μεταβολισμού. Μάλιστα, δύο ή τρία προγράμματα 45 λεπτών αερόβιας άσκησης την εβδομάδα αρκούν για την απώλεια μισού κιλού λίπους σε δεκαπέντε ημέρες. Για να εξασφαλίσετε όμως το αδυνάτισμα με τις καύσεις λίπους, θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γυμναστή σας και να ενταχθείτε σε ένα πρόγραμμα μέτριας και όχι υψηλής έντασης.
  • Ασκηθείτε και με βάρη Η άσκηση με βάρη μπορεί να μη συμβάλλει άμεσα στο αδυνάτισμα, βοηθά όμως στην αύξηση του μυϊκού τόνου, με αποτέλεσμα την αισθητή βελτίωση του σώματος, αλλά και την αύξηση του βασικού μεταβολισμού. Έτσι, θα εξασφαλίσετε μεγαλύτερη καύση θερμίδων, ακόμη και όταν δεν γυμνάζεστε.
  • Kολυμπήστε Ιδανική άσκηση, ειδικά για όσους έχουν μυοσκελετικά προβλήματα ή για όσους έχουν μεγάλο σωματικό βάρος.
  • Παίξτε… Βόλεϊ, ποδόσφαιρο, μπάσκετ ή μήλα, όπως όταν ήσαστε παιδιά! Αυτές οι ευχάριστες μορφές άσκησης θα σας βοηθήσουν να γυμναστείτε και να αδυνατίσετε, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώσουν την ψυχική σας διάθεση, αφού… και ποιος δεν αγαπά το παιχνίδι!

Καταπολεµήστε την κυτταρίτιδα

Με τη σωστή διατροφή, όχι µόνο θα χάσετε τα έξτρα κιλά, αλλά θα πείτε αντίο και στην όψη «φλοιού πορτοκαλιού». ∆είτε ποιες τροφές θα σας βοηθήσουν να πετύχετε το στόχο σας.

  • Αβοκάντο Πλούσιο σε βιταµίνη C, ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου και µειώνει το πρήξιµο, δηλαδή τη φλεγµονή του λιπώδους ιστού, που προκαλεί την κυτταρίτιδα.
  • Ντοµάτες Έχουν ίνες, άρα είναι ιδανικές για τη µείωση της δυσκοιλιότητας, που θα βοηθήσει στη διατήρηση της επίπεδης κοιλιάς. Προσφέρουν στον οργανισµό φυτικές ίνες και βοηθούν στην αποβολή τοξινών, µειώνοντας τα ποσοστά λίπους στο σώµα.
  • Γλυκοπατάτες Η περιεκτικότητά τους σε β-καροτίνη συµβάλλει στην αναγέννηση του δέρµατος και προστατεύει από τις βλάβες των ηλιακών ακτίνων.
  • Γιαούρτι Είναι πλούσιο σε υγιεινά βακτήρια, που βοηθούν στη διατήρηση των επιπέδων του pH στο έντερο και βελτιώνουν την πέψη. Παράλληλα, εµφανίζει υψηλές τιµές σε πρωτεΐνη και ασβέστιο, που επιταχύνουν τον ρυθµό του µεταβολισµού και την καύση του πλεονάζοντος ποσού θερµίδων.
  • Τόνος Είναι πλούσιος σε σελήνιο, που βοηθά στη διατήρηση της υγείας του δέρµατος και δρα κατά των σηµαδιών.
  • Νερό Οκτώ ποτήρια νερό την ηµέρα είναι απαραίτητα, και αυτό γιατί το νερό βοηθάει το σώµα να «ξεπλυθεί» από τις ήδη παγιδευµένες τοξίνες.