Συμβουλές Ομορφιάς

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΟμορφιάςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Λάμψη εκ των έσω

Η περιποίηση της επιδερμίδας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι για την καλή της υγεία και, κατά συνέπεια, για τη λάμψη της. Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι το Α και το Ω. Σίγουρα θα έχετε ακούσει τη φράση «είμαστε ό,τι τρώμε» –και ό,τι πίνουμε βεβαίως–, ενώ οι διατροφολόγοι επιβεβαιώνουν ότι η ποιότητα του φαγητού που καταναλώνουμε καθημερινά επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα της επιδερμίδας μας. Αυτό σημαίνει ότι, όσο καλά γονίδια και αν διαθέτουμε ή όσα χρήματα και αν επενδύουμε σε εξελιγμένα προϊόντα περιποίησης, το μυστικό για λαμπερή επιδερμίδα βρίσκεται στα ράφια της κουζίνας μας ή μέσα στο ψυγείο μας. Η σωστή, ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει τροφές με πλούσια θρεπτική αξία, σε συνδυασμό με συμπληρώματα διατροφής τα οποία εφοδιάζουν τον οργανισμό με συστατικά που δεν είναι πάντα εύκολο να αφομοιωθούν μέσω της διατροφής, είναι ό,τι χρειάζεστε για να δείτε την επιδερμίδα σας να λάμπει.

Τροφές που πρέπει να επιλέγετε

Ντομάτα: Οι ευεργετικές ιδιότητες για την επιδερμίδα οφείλονται στη χρωστική φυτοχημική ένωση που δίνει το κόκκινο χρώμα στις ντομάτες, το λυκοπένιο. Σύμφωνα με μελέτες, το λυκοπένιο μπορεί να μειώσει τις ορμόνες που δημιουργούν την ακμή, ενώ την ίδια στιγμή βοηθά στον περιορισμό της εμφάνισης των ελεύθερων ριζών που προκαλούνται από την υπεριώδη ακτινοβολία, αυξάνει τα αποθέματα κολλαγόνου και ενισχύει τη σφριγηλότητα της επιδερμίδας.

Πράσινο τσάι: Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, μπορεί να κάνει θαύματα στην επιδερμίδα σας. Τρία ποτήρια την ημέρα αρκούν για να μειώσουν την DHT (διυδροτεστοστερόνη), την ορμόνη που δημιουργεί ακμή.

Λιπαρά ψάρια: Ψάρια όπως ο σολομός και το σκουμπρί αποτελούν πλούσια πηγή Ω-3 λιπαρών οξέων, που συμβάλλουν στην ενυδάτωση της επιδερμίδας και καθυστερούν τη γήρανσή της, μειώνοντας τις βλάβες στο κολλαγόνο που δημιουργούν ρυτίδες.

Ξηροί καρποί: Τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα φουντούκια έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε, η οποία, χάρη στις στις αντιοξειδωτικές της ικανότητες, προστατεύει την επιδερμίδα από την υπεριώδη ακτινοβολία και της παρέχει την απαραίτητη ενυδάτωση, ενώ η παρουσία των Ω-3 λιπαρών οξέων αυξάνει την ελαστικότητα της επιδερμίδας.

Κακάο και μαύρη σοκολάτα: Αποτελώντας δύο από τις πλουσιότερες πηγές αντιοξειδωτικών, χαρίζουν στην επιδερμίδα την απαραίτητη λάμψη, αλλά και προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία. Επίσης, χάρις στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φλαβονοειδή, βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος, και με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουν στην ανανέωση της επιδερμίδας.

Φρούτα: Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C, η οποία είναι ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά, ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου και μειώνει τη λιπαρότητα της επιδερμίδας, αλλά και την εμφάνιση ρυτίδων. Επιπλέον, το κολλαγόνο, σε συνδυασμό με το ελλαγικό οξύ, διατηρεί τη σφριγηλότητα και την απαλότητα της επιδερμίδας.

Καστανό ρύζι: Σας λέει κάτι το συστατικό ceramides; Περιέχεται σε πολλά προϊόντα περιποίησης προσώπου, αλλά και στο καστανό ρύζι. Γιατί το χρειάζεστε; Γιατί βοηθά την επιδερμίδα να παραμένει ενυδατωμένη και να διατηρεί τη φυσική της λάμψη.

Τροφές που πρέπει να αποφύγετε

Ζάχαρη: Οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη αποδυναμώνουν σιγά-σιγά την επιδερμίδα και βοηθούν τις λεπτές γραμμές και τις ρυτίδες να κάνουν πιο γρήγορα την εμφάνισή τους. Επιπλέον, αυξάνουν την ακμή. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να την αντικαταστήσετε με τη μαύρη της εκδοχή.

Αλκοόλ: Το αλκοόλ είναι διουρητικό, πράγμα που σημαίνει ότι, όσο περισσότερο πίνετε, τόσο περισσότερο αφυδατώνεται η επιδερμίδα σας. Αυτό, με τη σειρά του, μεταφράζεται σε θαμπή όψη, λεπτές γραμμές και ρυτίδες.

Τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη: Πρόκειται για το λευκό ψωμί, τα ζυμαρικά και τα γλυκά. Οι τροφές αυτές αυξάνουν απότομα τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, προκαλώντας προβλήματα στην επιδερμίδα. Δεν έχετε παρατηρήσει ότι κάποιες φορές, αφού ενδώσετε σε κάποιον γλυκό πειρασμό, κάνουν την εμφάνισή τους ενοχλητικά σπυράκια;

Γάλα: Οι ειδικοί λένε ότι ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα ενδέχεται να προκαλούν προβλήματα στην επιδερμίδα, όπως η εμφάνιση ακμής.

Αλάτι: Σίγουρα έχετε νιώσει τις συνέπειες του αλατιού στην επιδερμίδα σας. Η κατακράτηση υγρών ευθύνεται κυρίως για το πρήξιμο στην ευαίσθητη περιοχή των ματιών, καθώς η επιδερμίδα εκεί είναι πολύ λεπτή και ευαίσθητη.

Όστρακοειδή: Γαρίδες, αστακοί και καβούρια, καθώς και μερικά λαχανικά που έχουν φύλλα, όπως το σπανάκι, αποτελούν φυσικές πηγές ιωδίου. Μια διατροφή πλούσια στα παραπάνω τρόφιμα μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της ακμής. Περιορίστε την κατανάλωση αυτών των τροφών σε δύο με τρεις φορές την εβδομάδα.

Συμπληρώματα διατροφής

Επειδή μέσω της διατροφής δεν μπορούμε να προσλάβουμε τις απαραίτητες δόσεις βιταμινών και ωφέλιμων συστατικών που χρειαζόμαστε σε καθημερινή βάση, εξελιγμένα συμπληρώματα διατροφής μάς βοηθούν να διορθώσουμε εκ των έσω τις βλάβες της θαμπής και κουρασμένης επιδερμίδας. Αναζητήστε εκείνα που περιέχουν τα παρακάτω συστατικά:

Χαλκό και ψευδάργυρο: Ενισχύουν την υγεία της επιδερμίδας, καθώς διατηρούν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματος, ενώ συγχρόνως μειώνουν την καταστροφική επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β: Το σύμπλεγμα βιταμινών Β βοηθά στην εξισορρόπηση του σμήγματος, καθώς και στη λίπανση της επιδερμίδας, πράγμα που σημαίνει ότι είναι ιδανικό για εσάς που αντιμετωπίζετε προβλήματα ακμής.

Βιταμίνη Α: Αναζωογονεί την επιδερμίδα, αφού επιταχύνει τον μεταβολισμό των κυττάρων, ενεργοποιεί την παραγωγή του κολλαγόνου και ενισχύει τις βαθύτερες στιβάδες του δέρματος.

Βιταμίνη Ε: Διαθέτει εξαιρετικές αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις και δερματικές θεραπευτικές ιδιότητες, προλαμβάνοντας τη γήρανση της επιδερμίδας, την αφυδάτωση, την ξηρότητα και τη δημιουργία ραγάδων.

Βιταμίνη C: Συμβάλλει στη διατήρηση της σφριγηλότητας και του κολλαγόνου της επιδερμίδας. Η ανεπαρκής πρόσληψή της οδηγεί στην αποδυνάμωση των αιμοφόρων αγγείων και στη ρήξη των τριχοειδών που βρίσκονται στις εξωτερικές στιβάδες του δέρματος.

Πολυακόρεστα λιπαρά οξέα: Είναι ιδανικά για να καταπολεμήσετε χρόνιες δερματοπάθειες, ενώ βοηθούν και στην επούλωση των φλεγμονωδών παθήσεων του δέρματος.

Χρήσιμα tips

  • Πιείτε νερό, καθώς κρατά την επιδερμίδα ενυδατωμένη και ελαστική.
  • Κοιμηθείτε νωρίς το βράδυ και για περίπου 8 ώρες. Ο ποιοτικός ύπνος ξεκουράζει πραγματικά την επιδερμίδα.
  • Καθαρίζετε το πρόσωπό σας σχολαστικά πρωί και βράδυ. Κατά τη διάρκεια του ύπνου είναι πολύ σημαντικό η επιδερμίδα να αναπνέει.
  • Ενυδατώστε την επιδερμίδα σας πρωί και βράδυ. Η σωστή διατροφή πρέπει να συνδυάζεται με την περιποίηση.
  • Κάντε απολέπιση μία φορά την εβδομάδα. Μόνο έτσι θα απομακρύνετε τα νεκρά κύτταρα και θα αναδείξετε τη λάμψη της επιδερμίδας.