Συμβουλές Ομορφιάς

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΟμορφιάςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Μαλλιά: Φθινοπωρινές απώλειες

Αν κάθε χρόνο, επιστρέφοντας από τις διακοπές, τα µαλλιά σας σας... εγκαταλείπουν, µην ανησυχείτε. Το φθινόπωρο, όπως και την άνοιξη, παρατηρείται αυξηµένη απώλεια µαλλιών, η οποία µπορεί να διαρκέσει έως και δύο µήνες. Αν όµως η πτώση είναι έντονη, ο δερµατολόγος µπορεί να διαγνώσει κάποια παθολογική κατάσταση.

Όταν δεν φταίει η εποχή

Άγχος: Σε περιόδους κατάθλιψης ή έντονου άγχους, η ζωή της τρίχας µπορεί να µειωθεί σηµαντικά. Απευθυνθείτε στους ειδικούς για τη διαχείριση του στρες και φροντίστε τη διατροφή σας, η οποία όχι µόνο ενισχύει το τριχωτό της κεφαλής, αλλά και ανακουφίζει από τα συµπτώµατα άγχους.

Άλλα νοσήµατα: Η αναιµία, αλλά και ορισµένες παθήσεις του θυρεοειδούς, είναι συχνές αιτίες τριχόπτωσης. Αν ακολουθείτε οποιαδήποτε φαρµακευτική αγωγή, διαβάστε καλά τη συνταγή των φαρµάκων που λαµβάνετε, καθώς υπάρχουν σκευάσµατα όπως τα αντισυλληπτικά, τα αντικαταθλιπτικά αλλά και ορισµένα φάρµακα για την καταπολέµηση της ακµής που προκαλούν τριχόπτωση. Συζητήστε το µε τον γιατρό σας.

Εγκυµοσύνη: Οι ορµονικές αλλαγές στον οργανισµό της εγκύου µπορεί να προκαλέσουν πρόσκαιρες αλλαγές στο τριχωτό της κεφαλής. Οι τυχερές καµαρώνουν τα πλούσια µαλλιά τους, άλλες µέλλουσες µαµάδες µετρούν τρίχες στο µαξιλάρι τους. Η εµµηνόπαυση είναι επίσης µια περίοδος απώλειας µαλλιών για ορισµένες γυναίκες.

«Θαυµατουργές» δίαιτες: Η µη ισορροπηµένη διατροφή δεν βοηθά στην υγιή ανάπτυξη της τρίχας. Αν στερηθήκατε µέταλλα, ιχνοστοιχεία και βιταµίνες, θα φανεί στα µαλλιά σας.

Είµαστε ό,τι τρώµε

  • Φρούτα, λαχανικά, δηµητριακά, γαλακτοκοµικά, αυγά, όσπρια, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί... Ο κορµός της µεσογειακής διατροφής περιέχει τις ουσίες εκείνες που προάγουν, όχι µόνο την ωραία εµφάνιση, αλλά και την υγεία των µαλλιών. Επιλέγοντας κάποιος τη µεσογειακή διατροφή, λαµβάνει τις βιταµίνες εκείνες και τα αντιοξειδωτικά στοιχεία που καθυστερούν τη γήρανση των µαλλιών, άρα και την πτώση τους. Ουσίες όπως το φυλλικό οξύ ή οι βιταµίνες του συµπλέγµατος Β, όχι µόνο συµβάλλουν στη σωστή ανάπτυξη των µαλλιών, αλλά µειώνουν τα συµπτώµατα του άγχους και της κατάθλιψης, που ευνοούν την τριχόπτωση. Στη µεσογειακή διατροφή υπάρχουν και υπερτροφές που χαρίζουν γερά µαλλιά όπως το συκώτι (πηγή σεληνίου, σιδήρου, πρωτεϊνών, βιταµίνης Α, βιταµίνης Β12) και ο ηλιόσπορος. Αυτό το µαγικό σνακ είναι πλούσιο σε βιταµίνη Ε, σίδηρο, βιταµίνη Β1, βιταµίνη Β6, χαλκό και κυρίως σελήνιο, που στη σωστή δοσολογία βοηθά στην καταπολέµηση της τριχόπτωσης.

Τι δεν πρέπει να λείπει από το καθηµερινό σας διαιτολόγιο;

  • Πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης: Το ψάρι και το κρέας είναι απαραίτητα δοµικά στοιχεία για τον οργανισµό.
  • Βιταµίνες: Οι αντιοξειδωτικές Α, C και Ε και οι βιταµίνες του συµπλέγµατος Β, που προάγουν την παραγωγή νέων τριχών. Η βιταµίνη Ε περιέχεται στο ελαιόλαδο, τη βρώµη, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους σιταριού. Εάν καταναλώνετε γαλακτοκοµικά, αυγά και συκώτι (κατά προτίµηση βιολογικό), καλύπτετε τις ανάγκες σας σε βιταµίνη Α. Αν ξεκινάτε την ηµέρα σας µε φρεσκοστυµµένο χυµό πορτοκάλι, στον οποίο ιδανικά έχετε προσθέσει λεµόνι και µία χούφτα κράνµπερι, λαµβάνετε µία καλή δόση βιταµίνης C.
  • Ιχνοστοιχεία: Το σελήνιο σε συνεργασία µε τις βιταµίνες Ε, C και Β3 δρα ως αντιοξειδωτικό, εµποδίζοντας τη δράση των ελεύθερων ριζών στον οργανισµό, και καθυστερεί τη γήρανση και εποµένως τη διαδικασία της τριχόπτωσης. Καλές πηγές σεληνίου είναι τα φιστίκια, το κρέας, το συκώτι, το ψάρι, τα θαλασσινά και το κοτόπουλο. Οι χορτοφάγοι παρουσιάζουν συνήθως έλλειψη σεληνίου, και γι’ αυτό θα πρέπει να το λαµβάνουν ως συµπλήρωµα διατροφής.
  • Μέταλλα: Ο σίδηρος, του οποίου η χρόνια έλλειψη προκαλεί τριχόπτωση, ο χαλκός και ο ψευδάργυρος είναι µέταλλα που προλαµβάνουν την τριχόπτωση και ενισχύουν την τριχοφυΐα.
  • Φυλλικό οξύ: Βρίσκεται στα φυλλώδη λαχανικά και στα φασόλια.
  • Φλαβονοειδή: Ένα ποτηράκι κρασί, µία κούπα κακάο ή ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι βοηθούν, όχι µόνο στην αντιµετώπιση της τριχόπτωσης, αλλά παράλληλα ενισχύουν και την καρδιακή λειτουργία.

Φροντίδα

  • Λουστείτε µε νερό στις χαµηλότερες δυνατές θερµοκρασίες µε χρήση µαλακτικής κρέµας για να µη σπάνε οι τρίχες.
  • Ιδανικό στέγνωµα είναι το φυσικό. Αν χρησιµοποιείτε σεσουάρ, µην επιλέγετε τον καυτό αέρα.
  • Κατά διαστήµατα, εφαρµόζετε στα µαλλιά σας ενυδατικές και θρεπτικές µάσκες.
  • Κάθε 3-4 µήνες, και οπωσδήποτε µετά την καλοκαιρινή ταλαιπωρία, καθαρίστε τις άκρες από την ψαλίδα.
  • Μην υιοθετείτε συχνά πολύ σφιχτές αλογοουρές ή κότσους και µην κοιµάστε µε πιασµένα µαλλιά.