Συμβουλές Υγείας

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΥγείαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Ο εγκέφαλος και η καλή λειτουργία του

Μελέτες έχουν δείξει ότι η λήψη κατάλληλων θρεπτικών συστατικών, μέσω της διατροφής, με τη σωστή αναλογία θρεπτικών και υποστηρικτικών παραγόντων, μπορεί να βοηθήσει με πολλαπλούς μηχανισμούς δράσης στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα καλύτερη μνήμη και συγκέντρωση, πνευματική απόδοση και μεγαλύτερη ικανότητα μάθησης.

Ας δούμε μερικά σημαντικά θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα ή υποβοηθούν τη λειτουργία του εγκεφάλου μας:

Το Ginkgo Biloba είναι ένα βότανο που έχει μελετηθεί εκτενώς για τη δράση του στον εγκέφαλο και έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην καλή κυκλοφορία του αίματος σε αυτόν και στην ενίσχυση της μνήμης και της πνευματικής απόδοσης. Μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να καθυστερήσει την εμφάνιση ή την εξέλιξη της άνοιας, ειδικά αν ληφθεί σε αρχικά στάδια.

Η 5-υδροξυτρυπτοφάνη είναι αμινοξύ και είναι πρόδρομος της σεροτονίνης. Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής που μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση, να συμβάλλει στη συναισθηματική σταθερότητα, να μειώσει τους πονοκεφάλους και να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου. Έχει αποδειχθεί ότι τα χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης οδηγούν σε κατάθλιψη.

Η γλουταμίνη είναι ένα αμινοξύ ιδιαίτερα σημαντικό για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Διαπερνά τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό και φτάνει στον εγκέφαλο όπου μετατρέπεται σε γλουταμικό οξύ, δίνοντάς του ενέργεια. Θα μπορούσε λοιπόν η γλουταμίνη να χαρακτηριστεί ως ένα "καύσιμο" για τον εγκέφαλο.

Η φωσφατιδυλοχολίνη και η φωσφατιδυλοσερίνη βοηθούν στη σωστή μετάδοση των μηνυμάτων από το νευρικό σύστημα σε όλο το σώμα. Θεωρούνται πολύ σημαντικές για τη διατήρηση των λειτουργιών του εγκεφάλου που φθίνουν με την ηλικία, όπως είναι η μνήμη.

Το συνένζυμο Q10 υπάρχει σε όλα τα κύτταρα και είναι απαραίτητο για την παραγωγή ενέργειας. Είναι σημαντικό αντιοξειδωτικό για τον εγκέφαλο και εμπλέκεται στη νοητική λειτουργία. Τα επίπεδα του Q10 μειώνονται με την ηλικία.

Η L-αργινίνη είναι πρόδρομος ουσία του νιτρικού οξειδίου που παίζει σημαντικό ρόλο στις νευρικές συνάψεις, τη μνήμη και τη νοητική λειτουργία και στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος.

Το σύμπλεγμα βιταμινών B είναι απαραίτητο για τη σωστή και καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Για παράδειγμα, η έλλειψη της βιταμίνης B12 μπορεί να είναι αιτία άνοιας, καθώς και σοβαρής βλάβης στο κεντρικό νευρικό σύστημα.

Το μαγνήσιο, επίσης, είναι πολύ σημαντικό για τη σωστή λειτουργία της μνήμης, αλλά και για την παραγωγή ενέργειας στο κύτταρο.

Η λήψη των κατάλληλων θρεπτικών συστατικών μέσω της διατροφής είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και την πνευματική απόδοση. Στην περίπτωση που υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις, όπως συμβαίνει σε άτομα που δίνουν εξετάσεις, ασκούν πνευματική εργασία ή έχουν προβλήματα μνήμης, μπορεί να χρησιμοποιηθούν και εξειδικευμένα συμπληρώματα διατροφής.

 

Από τον Dr. Δημήτρη Ζάγκλη, Νευρολόγο

 

Μας ρωτάτε. Σας απαντάμε.

Αισθάνομαι ότι ξεχνάω εύκολα. Τι μπορεί να φταίει;

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν και βλάπτουν τη μνήμη σας και καλό θα ήταν να τους προσέξετε.

Άγχος - στρες: Το άγχος είναι κακός σύμβουλος της μνήμης.

Μοναξιά - μονοτονία: Ένας άνθρωπος, ο οποίος ζει μόνος, κινείται στερεότυπα μέσα στο σπίτι, δεν έχει ενδιαφέροντα, η ζωή του είναι μονότονη, δεν οξύνει το μνημονικό του με καινούργια μηνύματα και δε χρησιμοποιεί συχνά το μυαλό του να σκέφτεται νέα πράγματα και καταστάσεις, είναι πολύ πιθανό να παρουσιάσει σταδιακά εξασθένηση της μνήμης.

Θλίψη και αρνητικές σκέψεις: Όταν ο νους είναι απασχολημένος με ανησυχίες και καταθλιπτικές σκέψεις, η μνήμη αποδυναμώνεται.

Η λήψη εξελιγμένων συμπληρωμάτων διατροφής ενισχύει και υποστηρίζει τις καλές εγκεφαλικές λειτουργίες.

(Σημείωση: Σε περίπτωση που αναφερόμαστε σε μεγάλες ηλικίες, πρέπει να έχει προηγηθεί ιατρική συμβουλή.)