Συμβουλές Υγείας

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΥγείαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Οι τροφές του χειμώνα

Η αντίσταση του οργανισμού μας τους κρύους μήνες του χειμώνα πέφτει, και αυτό γιατί τα επίπεδα της βιταμίνης D είναι μειωμένα, η έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία είναι ηπιότερη, λόγω του βαρύτερου ντυσίματός μας. Για να ενισχύσουμε την άμυνα του οργανισμού μας, αλλά και, πολλές φορές, για να καταπολεμήσουμε το κρύωμα, χρειάζεται να ρίξουμε το βάρος στη διατροφή μας και να την εμπλουτίσουμε με τροφές που βρίσκονται ήδη μέσα στην κουζίνα μας και μπορούν να επισπεύσουν την ανάρρωσή μας. Η παρακάτω λίστα θα σας δείξει τι μπορεί να σας βοηθήσει σε ώρα ανάγκης.

Κοτόσουπα

Όχι μόνο μας παρέχει τα απαραίτητα υγρά που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να καταπολεμήσει τους ιούς, αλλά ταυτόχρονα μειώνει και τη φλεγμονή που προκαλεί συμπτώματα όπως η ρινική καταρροή. Δεν είναι, βέβαια, ξεκάθαρο ποιο ακριβώς συστατικό μάς παρέχει τα περισσότερα οφέλη, αλλά οι ερευνητές πιστεύουν ότι ο συνδυασμός του κοτόπουλου με λαχανικά, που κάνουν ούτως ή άλλως καλό στην υγεία μας, είναι στο σύνολό του ιδιαίτερα ωφέλιμος.

Εσπεριδοειδή

Η βιταμίνη C, η οποία υπάρχει σε γενναιόδωρες ποσότητες στα εσπεριδοειδή, είναι ένα αντιοξειδωτικό που μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα του κρυολογήματος κατά 23%, όπως έχουν δείξει μελέτες. Συγκεκριμένα, ανασκόπηση παλαιότερων μελετών έδειξε ότι 1 με 8 γραμμάρια της βιταμίνης (1.000 με 8.000 mg) είναι αποτελεσματικά και μπορείτε να τα λάβετε είτε από τα εσπεριδοειδή είτε από το μπρόκολο, την παπάγια, την κόκκινη πιπεριά, την ντομάτα, τα λαχανάκια Βρυξελλών ή ακόμη και από συμπληρώματα.

Σκόρδο, κρεμμύδι και πράσο

Θέλετε να κάνετε την κοτόσουπά σας πιο «δυνατή»; Προσθέστε σκόρδο και κρεμμύδι. Ο συνδυασμός των δύο είναι ευεργετικός, χάρη στα δεκάδες αντισηπτικά ευρέος φάσματος που περιέχουν και στα συστατικά που τονώνουν το ανοσοποιητικό μας. Μελέτη που έγινε, μάλιστα, σε 142 άτομα, τα οποία χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, έδειξε ότι η ομάδα που λάμβανε το εικονικό φάρμακο παρουσίασε 65 κρυολογήματα, ενώ η ομάδα που κατανάλωνε σκόρδο και κρεμμύδι μόνο 24. Άλλη μια ευεργετική δράση του σκόρδου είναι ότι βοηθά να «ανοίξουν» τα μπλοκαρισμένα ιγμόρεια.

Τροφές πλούσιες σε σελήνιο

Περίπου 28 γραμμάρια φιστικιών Βραζιλίας ξεπερνούν την ημερήσια συνιστώμενη δόση σεληνίου, ενός μετάλλου που βοηθά στην τόνωση του ανοσοποιητικού. Στην πραγματικότητα, ένα μέσο βραζιλιάνικο φιστίκι περιέχει περίπου 70 μικρογραμμάρια σεληνίου, γι’ αυτό άλλωστε και συστήνεται από τους ειδικούς. Όταν υπάρχει επάρκεια σεληνίου στον οργανισμό μας, αυξάνεται η παραγωγή των κυτοκινών, οι οποίες βοηθούν να «ξεφορτωθούμε» τον ιό μια ώρα αρχύτερα. Το σημαντικό αυτό για τον οργανισμό μας μέταλλο μπορείτε να το λάβετε επίσης και από διάφορα θαλασσινά, όπως ο αστακός, τα στρείδια, τα μύδια, τα καβούρια κ.ά.

Μανιτάρια

Όπως και το σελήνιο, έτσι και τα μανιτάρια αυξάνουν την παραγωγή κυτοκινών, που βοηθούν στην καταπολέμηση τέτοιου είδους ασθενειών, ενώ περιέχουν επίσης και πολυσακχαρίδες, μια άλλη κατηγορία που προστατεύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική, μάλιστα, χρησιμοποιούνται συνήθως συγκεκριμένες ποικιλίες μανιταριών για την καταπολέμηση του κρυώματος.

Μαύρο πιπέρι

Όσο και αν φαίνεται περίεργο, λίγο μαύρο πιπέρι ανακατεμένο με πιπερόριζα (τζίντζερ) και ξίδι μπορεί να μας προκαλέσει φτέρνισμα, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η απορρόφηση φαρμάκων που έχουμε πάρει για την αντιμετώπιση του κρυώματος. Οι κόκκοι του μαύρου πιπεριού, μάλιστα, έχουν ιδιαιτέρως υψηλή περιεκτικότητα σε πιπερίνη, η οποία έχει αναλγητικές και αντιπυρετικές ιδιότητες.

Μέλι

Σε ό,τι αφορά το κρύωμα, το μέλι μπορεί να απαλύνει τον πονόλαιμο, ενώ οι αντιοξειδωτικές και αντιμικροβιακές ιδιότητές του βοηθούν στην καταπολέμηση των ιών, των βακτηρίων και των μυκήτων. Αποφύγετε να δώσετε μέλι σε παιδιά κάτω του ενός έτους, καθώς το ανοσοποιητικό τους δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά για να καταπολεμήσει την παιδική βοτουλίαση, η οποία μπορεί να προκληθεί από το μέλι.

Γιαούρτι

Στα γιαούρτια με προβιοτικά περιέχεται ένα συγκεκριμένο βακτήριο, ο Lactobacillus reuteri, ο οποίος εμποδίζει τον πολλαπλασιασμό των ιών στο σώμα όταν αρρωσταίνουμε. Πρέπει όμως να δώσετε προσοχή στα γιαούρτια που αγοράζετε, καθώς δεν περιέχουν όλα προβιοτικά, γι’ αυτό ή ψάξτε αυτά που το αναγράφουν ή ζητήστε τα.

Πιπερόριζα

Το τζίντζερ –η γνωστή σε όλους μας πιπερόριζα– μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα από το να ανακουφίσει τον λαιμό που «γρατζουνάει», καθώς περιέχει χημικές ουσίες, οι οποίες καταπολεμούν τους ιούς που προσβάλλουν τη ρινική κοιλότητα, αλλά και ουσίες που μας ανακουφίζουν από τον βήχα. Ταυτόχρονα, αποτελεί έναν φυσικό τρόπο για τη μείωση του πόνου και του πυρετού, καθώς και ένα ήπιο ηρεμιστικό, που μας βοηθά να ξεκουραστούμε όσο είμαστε άρρωστοι. Προσθέστε λίγο στο τσάι σας, προσέξτε μόνο την καυτερή του γεύση.

Κόκκινο κρασί

Η ρεσβερατρόλη και οι πολυφαινόλες του κόκκινου κρασιού δουλεύουν με τον ίδιο τρόπο που δουλεύουν και τα «καλά» βακτήρια του γιαουρτιού. Όταν οι ιοί εισχωρήσουν στον οργανισμό μας, αρχίζουν να πολλαπλασιάζονται, ενώ τα παραπάνω συστατικά αποτρέπουν την εξάπλωσή τους. Αν όμως δεν είστε φίλοι του αλκοόλ ή αισθάνεστε πολύ άσχημα για να πιείτε λίγο κρασί, μπορείτε εναλλακτικά να δοκιμάσετε λίγο σταφύλι ή φιστίκια, τα οποία επίσης είναι πλούσια σε ρεσβερατρόλη.