Συμβουλές Ομορφιάς

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΟμορφιάςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Ομορφιά εκ των έσω

Σκεφτείτε τον οργανισμό σας σαν ένα μηχάνημα. Αυτό που το γεμίζει ενέργεια είναι οι βιταμίνες, χωρίς τις οποίες δεν μπορεί να αξιοποιήσει τα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνει μέσω της τροφής. Αν σε αυτή την εξίσωση προσθέσουμε και το γνωστό «είμαστε ό,τι τρώμε», τότε καταλαβαίνουμε πόσο βασικό παράγοντα της ομορφιάς μας αποτελούν αυτές.

Ανάλογα με τη διαλυτότητά τους, οι βιταμίνες διακρίνονται σε λιποδιαλυτές (Α, D, Ε και Κ) και υδατοδιαλυτές (C, ομάδα των βιταμινών Β). Στην περίπτωση που πάρουμε περισσότερες λιποδιαλυτές, αυτές αποθηκεύονται στους ιστούς, και κυρίως στο συκώτι, με αποτέλεσμα να δημιουργείται τοξικότητα στον οργανισμό. Αντίθετα, αν πάρουμε περισσότερες υδατοδιαλυτές, οι οποίες αποβάλλονται από τον οργανισμό με τον ιδρώτα και τα ούρα, τότε μπορεί να εμφανίσουμε αβιταμίνωση και συμπτώματα έλλειψης των συγκεκριμένων βιταμινών.

Όταν όμως η ποσότητα όλων των βιταμινών δεν επαρκεί, τότε οι λειτουργίες του μεταβολισμού δεν εξελίσσονται σωστά και δεν παράγεται η απαιτούμενη ενέργεια. Με λίγα λόγια, ο οργανισμός δυσλειτουργεί. Τα συμπληρώματα διατροφής έρχονται για να του προσφέρουν ό,τι χρειάζεται. Πώς όμως θα επιλέξετε το συμπλήρωμα διατροφής που χρειάζεστε;

Βιταμίνη Α

Δεν αποκαλείται τυχαία βιταμίνη της νεότητας και βασίλισσα των βιταμινών. Είναι μια ομάδα ενώσεων που περιλαμβάνει τις ενεργές μορφές της (ρετιναλδεΰδη, ρετινόλη και ρετινοϊκό οξύ) και άλλα καροτενοειδή προβιταμίνης Α, όπως το β-καροτένιο. Πώς βοηθά; Προστατεύει από την υπεριώδη ακτινοβολία και καθυστερεί τα σημάδια γήρανσης. Καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες, που καταστρέφουν το κολλαγόνο και συντελούν στη δημιουργία λεπτών γραμμών, ρυτίδων και χαλαρής επιδερμίδας, ενώ μειώνει την ευαισθησία του δέρματος στην ηλιακή ακτινοβολία, προσφέροντας ένα είδος φυσικής προστασίας από την ερυθρότητα και τον χρωματισμό που αυτή προκαλεί. Παράλληλα, ενθαρρύνει την παραγωγή υγιών δερματικών κυττάρων και προστατεύει το δέρμα από τις λοιμώξεις, αποτελώντας μια πρώτης γραμμής άμυνα, πράγμα που την κάνει ιδανική για τις λιπαρές επιδερμίδες. Επιπλέον, συμβάλλει στην ανάπτυξη των μαλλιών, διατηρώντας το τριχωτό της κεφαλής ενυδατωμένο και την τρίχα μακριά και δυνατή.

Βιταμίνη Ε

Είναι ο γενικός όρος για μια ομάδα ουσιών που ονομάζονται τοκοφερόλες. Με την ισχυρή αντιοξειδωτική της δράση, καταπολεμά τη βλαβερή παρουσία των ελεύθερων ριζών, που προέρχονται από τον σύγχρονο τρόπο ζωής (κάπνισμα, ατμοσφαιρική ρύπανση, οξειδωτικό στρες, άγχος κ.λπ.), είναι φωτοπροστατευτική και καθυστερεί τη γήρανση των κυττάρων. Επίσης, συνεργάζεται με άλλα αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη C και το σελήνιο, για ακόμη μεγαλύτερη αντιοξειδωτική αποτελεσματικότητα. Δρα ως ήπιο αντιφλεγμονώδες, αναστέλλει την υπεροξείδωση των λιπιδίων, έχει μαλακτική δράση στη φωτογηρασμένη επιδερμίδα, δρα προληπτικά κατά των βλαβών που προκαλεί η ηλιακή ακτινοβολία στην επιδερμίδα μας και βοηθά στη διατήρηση της υγρασίας της σε γυναίκες στην προ-εμμηνοπαυσιακή και μετα-εμμηνοπαυσιακή περίοδο.

Βιταμίνη C

Το κυριότερο φωτοπροστατευτικό, που εμποδίζει την οξείδωση από τη μολυσμένη ατμόσφαιρα και τον καπνό του τσιγάρου, συμβάλλει στη βελτίωση της μικροκυκλοφορίας του αίματος και μειώνει τις σκουρόχρωμες κηλίδες που αναπτύσσονται με τον ήλιο. Ως ισχυρό αντιοξειδωτικό, εμποδίζει την εμφάνιση ρυτίδων και ξηρότητας του δέρματος, μέσω της καταπολέμησης των ελεύθερων ριζών. Την ίδια στιγμή, είναι απαραίτητη για την παραγωγή κολλαγόνου, το οποίο δίνει στην επιδερμίδα σφριγηλότητα και ελαστικότητα. Όταν υπάρχει έλλειψη κολλαγόνου, η επιδερμίδα γίνεται θαμπή και άτονη. Η ύπαρξη όμως επαρκούς ποσότητας βιταμίνης C εξασφαλίζει την παραγωγή ικανοποιητικής ποσότητας κολλαγόνου, για την απόκτηση ενός τέλειου, σφριγηλού και υγιούς δέρματος.

Βιταμίνη D

Η βιταμίνη-«κλειδί» για τη δερματική υγεία. Η σύνθεσή της απαιτεί τη μεσολάβηση της ακτινοβολίας UVB. Επειδή πολλές γυναίκες αποφεύγουν τον ήλιο και την UV ακτινοβολία, λόγω του φόβου της φωτογήρανσης, η πρόσληψή της μέσω της διατροφής ή μέσω κάποιου συμπληρώματος διατροφής είναι σε πολλές περιπτώσεις αναγκαία.

Βιταμίνη Κ

Κατηγοριοποιείται σε δύο κύριες μορφές: τη βιταμίνη Κ1 (φυλλοκινόνη), η οποία εντοπίζεται κυρίως σε φυτικές πηγές, και τη βιταμίνη Κ2 (μενακινόνη), η οποία είναι μικροβιακής προέλευσης. Συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας της επιδερμίδας, χαρίζοντάς της λάμψη, ελαστικότητα και αντοχή, με αποτέλεσμα φυσικά να δείχνει πολύ πιο νέα, ενώ ταυτόχρονα δρα αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της ακμής.

Συνένζυμο Q10

Κατατάσσεται στις λιποδιαλυτές βιταμίνες και παίζει καθοριστικό ρόλο στην παραγωγή ενέργειας στα μιτοχόνδρια των κυττάρων. Συμβάλλει ως αντιοξειδωτικό στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών, ενώ προλαμβάνει τη χαλάρωση.

Βασικά λιπαρά οξέα

Τα Ω-3, Ω-6 και το λινολεϊκό οξύ, τα λεγόμενα και «καλά λιπαρά», προστατεύουν την ακεραιότητα και την ενυδάτωση της επιδερμίδας. Η πρόσληψή τους μέσω της διατροφής ή συμπληρωμάτων θεωρείται απαραίτητη, καθώς ο οργανισμός δεν μπορεί να τα συνθέσει μόνος του.

Πολυφαινόλες

Κατηγορία χημικών ουσιών με αντοξειδωτική δράση, στις οποίες ανήκουν τα φλαβανοειδή, τα φαινολικά οξέα, τα στιλβένια και οι λιγνάνες. Προστατεύουν τα κύτταρα από τη φθορά, βελτιώνουν την επιδερμίδα και μειώνουν τις λεπτές ρυτίδες.

Ισοφλαβόνες

Φυτικά συστατικά απαραίτητα μετά την εμμηνόπαυση, καθώς υποκαθιστούν τα παραγόμενα οιστρογόνα του οργανισμού, εμποδίζουν την περαιτέρω καταστροφή του κολλαγόνου και αυξάνουν το πάχος της επιδερμίδας.

Μύθοι και αλήθειες:

Τα αναβράζοντα δισκία απορροφώνται καλύτερα. Απορροφώνται πιο γρήγορα. Μπορείτε να τα επιλέξετε, με βάση την προσωπική σας προτίμηση, σε περιπτώσεις που έχετε δυσκολία στην κατάποση ή αντιμετωπίζετε γαστρεντερικές ενοχλήσεις.

Εάν κάποιος αντιμετωπίζει δυσκολία στην κατάποση, μπορεί να ανοίξει την κάψουλα και να καταπιεί το περιεχόμενο. Η κάψουλα παίζει τον ρόλο του «οχήματος» για τη μεταφορά αναλλοίωτων συστατικών σε συγκεκριμένα σημεία του γαστρεντερικού σωλήνα, που απορροφώνται καλύτερα, και η αφαίρεσή της επηρεάζει σημαντικά τον βαθμό απορρόφησης των συστατικών.

Πρέπει να σταματάμε τη λήψη ενός συμπληρώματος διατροφής μετά από κάποιο διάστημα. Το χρονικό διάστημα λήψης ενός συμπληρώματος εξαρτάται από τις προσωπικές μας ανάγκες. Μια λογική συμβουλή προτείνει λήψη για 2-3 μήνες, ώστε να μπορέσει ο οργανισμός να αναπληρώσει τις ελλείψεις του. Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα, μπορούμε να ξεκινήσουμε ξανά τη λήψη.

Don’t:

  • Αποφύγετε τη χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής στην περίπτωση που ακολουθείτε φαρμακευτική αγωγή.
  • Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας, πριν πάρετε οποιοδήποτε συμπλήρωμα διατροφής, ειδικά βοτανικά παρασκευάσματα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις γυναίκες που είναι έγκυες ή θηλάζουσες.
  • Αγοράζετε τυποποιημένα προϊόντα.
  • Σταματήστε αμέσως να χρησιμοποιείτε το συμπλήρωμα διατροφής, αν παρατηρήσετε προβλήματα υγείας.