Συμβουλές Υγείας

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΥγείαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Παιδική διατροφή και Καλοκαίρι. Τα ναι και τα όχι!

Τα σχολεία έκλεισαν και ήδη βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού. Με τη θερμοκρασία να ανεβαίνει σταθερά και τις διακοπές πρo των πυλών,  πολλές είναι οι μητέρες που αναρωτιούνται τί πρέπει να προσέχουν  αυτήν την περίοδο για να μην θέσουν σε κίνδυνο την ανάπτυξη αλλά και την υγεία των παιδιών τους. Παρακάτω θα βρείτε κάποιες πολύ χρήσιμες συμβουλές.

Νερό, νερό, νερό!

Όσο πιο μικρό είναι το παιδί, τόσο πιο αυξημένες είναι οι ανάγκες του σε νερό! Η εφίδρωση που προκαλείται από τις υψηλές θερμοκρασίες αφενός και από την έκθεσή του στον ήλιο αφετέρου, μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την ενυδατική του κατάσταση.

Παρ’ όλο που τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό , δεν αρκούν. Ακόμη κι αν δεν σας ζητά νερό, φροντίστε να το ρωτάτε συχνά και να του το υπενθυμίζετε. Το παιδί χρειάζεται νερό καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας.

 Σε περίπτωση έντονης εφίδρωσης, προσθέστε λίγο αλάτι στο φαγητό του -στις ηλικίες που επιτρέπεται φυσικά.

Αλλοιωμένα τρόφιμα!

Τρόφιμα, μπουκάλια με νερό αλλά και διάφορα γλυκίσματα -όπως είναι τα παγωτά και οι σοκολάτες- μπορούν να υποστούν σοβαρές αλλοιώσεις λόγω της ζέστης .

Αποφύγετε την αγορά εμφιαλωμένων νερών και μπισκότων που είναι εκτεθειμένα στον ήλιο, παγωτών και σοκολάτας που έχουν αλλοιωμένο σχήμα.

Επιπλέον, συντηρήστε τα τρόφιμα που αγοράζετε για το σπίτι σύμφωνα με τους κανόνες της κάθε εταιρίας.

Σταθερό πρόγραμμα!

Αν και το χαρακτηριστικό του καλοκαιριού είναι η έλλειψη προγράμματος , αυτό είναι απαραίτητο για τους μικρούς μας φίλους.

Ξεκινήστε με ένα πλούσιο πρωινό και κρατήστε σταθερές ώρες γευμάτων με λαχανικά της εποχής. Αποφύγετε τα τηγανητά και τα βαριά φαγητά. Εάν το παιδί δυσκολεύεται να φάει λόγω ζέστης, δώστε μεγαλύτερη βαρύτητα στο φαγητό και λιγότερη στη σαλάτα.

Σνακ!

Τα σνακ μεταξύ των γευμάτων είναι απαραίτητα! Για να αποφύγετε τις έτοιμες, πρόχειρες και όχι τόσο υγιεινές επιλογές, φτιάξτε σάντουιτς ή κέικ και έχετε μαζί σας και φρούτα τις εποχής.

Μαζί!

Εκμεταλλευτείτε την περίοδο των διακοπών για να έρθετε πιο κοντά στο παιδί. Το οικογενειακό τραπέζι, οι κοινές δραστηριότητες το βοηθούν στη σωστή ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη, στο να αποκτήσει αυτοπεποίθηση αλλά και να κοινωνικοποιηθεί σωστά.

Κάνετε τα ψώνια των τροφίμων- φρούτων, λαχανικών και άλλων- μαζί με το παιδί σας. Βάλτε το να συμμετέχει στην προετοιμασία του φαγητού και δώστε  φωνή στην άποψή του και τις απορίες του. Με αυτόν τον τρόπο θα εξοικειωθεί και θα αρχίσει να εκτιμά όλες τις τροφές.

Ύπνος!

Μπορεί να είναι καλοκαίρι και οι μέρες να είναι πιο μεγάλες, ωστόσο, το παιδί χρειάζεται σταθερό πρόγραμμα και στον ύπνο του.

Προσπαθήστε να βάζετε το παιδί νωρίς για ύπνο και σε σταθερή ώρα. Έτσι , θα είναι πραγματικά ξεκούραστο για την επόμενη μέρα.

Καλό καλοκαίρι!

 

Από την Ειδική Διατροφολόγο Μαρία Πρίγκου