Βιταμίνες – Συμπληρώματα Διατροφής

Επιστροφή στα άρθραΒιταμίνες – Συμπληρώματα ΔιατροφήςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Παντοθενικό Οξύ (Β5)

Το όνομα παντοθενικό οξύ προέρχεται από τη λέξη "πάντοθεν" λόγω της τεράστιας διάδοσής του στις τροφές. Είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη και μέλος του συμπλέγματος βιταμινών Β. Η βιταμίνη αυτή είναι κατά κανόνα παρούσα στα συμπληρώματα στη μορφή calcium pantothenate.

Δράση

Το παντοθενικό οξύ αποτελεί τμήμα του συνενζύμου Α που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διαδικασία απελευθέρωσης ενέργειας από τις τροφές (λίπη, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και αλκοόλ). Το παντοθενικό οξύ είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία των επινεφριδίων και το σχηματισμό των αντισωμάτων.

Έλλειψη

Σημαντική έλλειψη παντοθενικού οξέος δεν προκαλεί κάποια καλά προσδιορισμένη ασθένεια. Άνθρωποι που οικειοθελώς στέρησαν από τον οργανισμό τους το παντοθενικό οξύ βίωσαν συμπτώματα όπως κόπωση, πονοκέφαλο, ζαλάδες, μυική αδυναμία και γαστρεντερικές διαταραχές.

Ωφέλεια λήψης συμπληρώματος με Παντοθενικό οξύ

Άγχος
Λόγω του γνωστού του ρόλου στην υγεία των επινεφριδίων και στην παραγωγή των κορτικοστεροειδών ορμονών, το παντοθενικό οξύ συχνά συνιστάται ως συμπλήρωμα διατροφής για να βοηθήσει το σώμα να ανταπεξέλθει στο άγχος.
Αλλεργίες
Το παντοθενικό οξύ μπορεί να συμβάλλει στη μείωση των αλλεργικών αντιδράσεων στο αναπνευστικό και το πεπτικό σύστημα.
Αρθρίτιδες
Το παντοθενικό οξύ συχνά λαμβάνεται από άτομα που υποφέρουν από ρευματοειδή αρθρίτιδα. Έχει αποδειχθεί ότι αυτά τα άτομα είναι πολύ πιο πιθανό να έχουν χαμηλά επίπεδα παντοθενικού οξέος στο αίμα τους. Επιπλέον, μελέτες που διερευνούν την επίδραση συμπληρώματος παντοθενικού οξέος σε άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα έχουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα.
Ακμή
Η έλλειψη παντοθενικού οξέος συνδέεται με την ακμή. Σύμφωνα με μια μελέτη, η λήψη συμπληρώματος με παντοθενικό οξύ μπορεί να ωφελήσει στην περίπτωση αυτή.

Πηγές στα τρόφιμα

Τρόφιμα

(mg/100g)

Μαγιά μπύρας

9,5

Συκώτι χοίρου

6,5

Μαγιά

3,8

Καρύδια

 2,7

Πίτουρο σταριού

2,4

Φύτρο σταριού

2,2

Αυγά

1,8

Πουλερικά

1,2

 

Πηγή: www.douni.gr