Συμβουλές Υγείας

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΥγείαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Πετάμε τα περιττά κιλά

Και νά που έφτασε κιόλας η εποχή του χρόνου όπου όλοι αναζητούμε λύσεις για να χάσουμε βάρος ενόψει του καλοκαιριού, που θα αφήσει το σώμα ακάλυπτο σε πολλά σημεία. Δεν γίνονται θαύματα μέσα σε λίγες ημέρες. Όμως κάθε στιγμή είναι κατάλληλη για να υιοθετήσουμε τις καλές συνήθειες της καθημερινότητας που βοηθούν στη σωστή λειτουργία του οργανισμού, άρα και της καύσης του λίπους, όπως είναι ο επαρκής ύπνος τις κατάλληλες ώρες και η μείωση του στρες ή, έστω, η αντιμετώπισή του με «mindfully living».

Αλλαγή... πλεύσης

Σίγουρα πρέπει να αναπροσαρμόσετε τη διατροφή σας, τόσο ως προς το τι τρώτε όσο και ως προς το πότε το τρώτε. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε «καλά» λιπαρά και ξεχάστε τα τηγανητά, τα κορεσμένα λιπαρά και τη ζάχαρη. Μην τρώτε άστατα. Μπείτε σε πρόγραμμα και ακολουθήστε το με ευλάβεια, ώστε η προσπάθεια που θα κάνετε να αποδώσει καρπούς. Μην κάνετε το λάθος να παρασυρθείτε από δίαιτες- αστραπή. Απλώς θα «τρελάνετε» τον μεταβολισμό σας, ο οποίος στο τέλος θα «κοιμηθεί». Τα κιλά που θα χάσετε θα επανέλθουν και θα μείνετε απλώς με έναν αποδυναμωμένο οργανισμό και χαλαρό δέρμα. Αν ακολουθήσετε κάποια δίαιτα, αυτή πρέπει να είναι σωστά μελετημένη, για να καλύπτει τις δικές σας, προσωπικές ανάγκες – τις προτιμήσεις σας, αλλά και τις ανάγκες του οργανισμού σας. Πρέπει δηλαδή να είναι η κατάλληλη διατροφή για εσάς, που θα οδηγήσει αρχικά στην απώλεια κιλών και, στη συνέχεια, τη διατήρηση του επιθυμητού βάρους. Αν από τη δίαιτα αυτή σας μείνουν και κάποιες καλές διατροφικές συνήθειες στο τέλος, ακόμη καλύτερα.

Συμπληρώματα διατροφής

Υπάρχουν συστατικά που βοηθούν στον αγώνα της κατάκτησης του επιθυμητού βάρους και της όμορφης σιλουέτας, κρατώντας ταυτόχρονα τον οργανισμό δυνατό και συγκροτημένο. Η διατροφή από μόνη της δύσκολα θα μπορέσει να καλύψει τις συγκεκριμένες ανάγκες, γι’ αυτό και τα ειδικά συμπληρώματα διατροφής είναι πολύ διαδεδομένα. Μάθετε ποια συστατικά είναι αυτά που ενδείκνυνται και αναζητήστε τα μόνα τους ή σε συνδυασμούς, ώστε να «ξυπνήσετε» τον μεταβολισμό σας και να έχετε τα βέλτιστα αποτελέσματα στην προσπάθειά σας. Μην ξεχνάτε ότι με τη λήψη διατροφικών συμπληρωμάτων δεν θα αντικαταστήσετε κάποιο γεύμα, αλλά θα κάνετε ό,τι ακριβώς λέει η ονομασία τους: θα το συμπληρώσετε.

Βιταμίνη Β12: Έχει ευεργετική δράση στο κεντρικό νευρικό σύστημα (η έλλειψή της μπορεί να επιφέρει αδυναμία και νευρολογικά προβλήματα), είναι αντιοξειδωτική και χρειάζεται στον μεταβολισμό. Είναι απαραίτητη, ειδικά για τους χορτοφάγους (και αντίστοιχες δίαιτες).

Σύμπλεγμα βιταμινών Β (Β1, Β3, Β5, Β6, Β7, Β9): Οι υπόλοιπες βιταμίνες Β –εκτός της Β12 δηλαδή– είναι υδατοδιαλυτές και δεν αποθηκεύονται στον οργανισμό, γι’ αυτό και πρέπει να λαμβάνονται καθημερινά. Βοηθούν στον καλό ρυθμό του μεταβολισμού και την προστασία του μυϊκού ιστού, ώστε να γίνονται οι απαραίτητες καύσεις, καθώς και στην πέψη και την καλύτερη αφομοίωση όλων των ευεργετικών συστατικών διαφόρων τροφών, αλλά και στην αποτροπή της αποθήκευσης συστατικών τους που θα μετατραπούν στη συνέχεια σε λίπος. Ανεβάζουν τα επίπεδα ενέργειας, βοηθώντας στον μεταβολισμό των σακχάρων και την αφομοίωση των υδατανθράκων. Έχουν καταπραϋντική και ηρεμιστική δράση, και αποτρέπουν μελαγχολικές ή νευρικές τάσεις.

Bιταμίνη C: Βοηθά στην αύξηση του μεταβολισμού, καθώς ενισχύει την παραγωγή οξυγόνου. Η έλλειψή της συνδέεται με υψηλό BMI. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο οργανισμός δεν κρατά αποθέματά της, οπότε η συνεχής πρόσληψή της είναι αναγκαία.

Βιταμίνη D: Η γνωστή «βιταμίνη του ήλιου» ενισχύει τον μεταβολισμό, συμβάλλει στην υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος και έχει σημαντικό ρόλο στη λιπόλυση στην κοιλιακή περιοχή.

Βιταμίνη Ε: Είναι γνωστή για τις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες και χαρακτηρίζεται ως η βιταμίνη της ομορφιάς. Ταυτόχρονα ο ευεργετικός της ρόλος ενισχύεται, αφού βοηθά στη λειτουργία του μεταβολισμού.

Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα: Παίζουν σημαντικό ρόλο στην καύση των θερμίδων και τη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού. Η πρόσληψή τους είναι απαραίτητη, καθώς δεν μπορούν να παραχθούν από τον οργανισμό.

Μαγνήσιο: Ειδικά αν γυμνάζεστε, φροντίστε για την πρόσληψή του, προκειμένου να ανεβάσετε τα επίπεδα της ενέργειας. Επίσης, βοηθά στη σωστή αφομοίωση των υδατανθράκων από τον οργανισμό.

Φυτικά και θαλάσσια εκχυλίσματα: Περιορίζουν την αποθήκευση λίπους και σακχάρων, αποτρέποντας έτσι τη συσσώρευση λίπους στα λιποκύτταρα, και ταυτόχρονα βοηθούν στη λιπόλυση.

Σπιρουλίνα: Συμβάλλει καίρια στην αποτοξίνωση, ανεβάζει τους ρυθμούς του μεταβολισμού, ενώ προσφέρει έξτρα αντοχή (σημαντικό, αν γυμνάζεστε).

Καφεΐνη: Έχει έντονη λιπολυτική δράση, αυξάνει τις καύσεις και χαρίζει ενέργεια, ενώ ταυτόχρονα περιορίζει την όρεξη και άρα την άσκοπη κατανάλωση θερμίδων.

Πράσινο τσάι: Με τη θερμογένεση ανεβάζει τους ρυθμούς του μεταβολισμού και ενεργοποιεί τη μικροκυκλοφορία. Περιέχει καφεΐνη, που δρα συμπληρωματικά, και πολυφαινόλες, που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.

Καψαϊκίνη: Κάνει ό,τι λέει! Καίει (καθώς περιέχεται στις πιπεριές) και ενισχύει τον μεταβολισμό με τη θερμαντική δράση της, οδηγώντας σε απώλεια βάρους.

Ανανάς και παπάγια: Έχουν έντονη λιποδιαλυτική δράση.

Κρέμες, gel και λάδια αδυνατίσματος

Τα προϊόντα που στοχεύουν στη μείωση της κυτταρίτιδας και του τοπικού πάχους προσπαθούν να τονώσουν τη μικροκυκλοφορία, να αποσυμφορήσουν τη λέμφο, να απομακρύνουν το συσσωρευμένο λίπος στα λιποκύτταρα διασπώντας το, να αποτρέψουν την εκ νέου εναπόθεση λίπους, και φυσικά να βελτιστοποιήσουν την ποιότητα του δέρματος με την απαραίτητη ενυδάτωση. Μπορείτε να αναζητήσετε συνθέσεις με δραστικά συστατικά, όπως:

Καφεΐνη: Αυξάνει τη μικροκυκλοφορία και έχει λιπολυτική δράση, συμβάλλοντας στη μείωση του μεγέθους και του όγκου των λιποκυττάρων, καθώς επιδρά στους υποδοχείς για την παραγωγή λίπους.

Centella Asiatica: Ενισχύει τη μικροκυκλοφορία και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες, ενώ βοηθά στη σύνθεση του κολλαγόνου.

Ginkgo biloba: Βελτιώνει τη μικροκυκλοφορία και έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Κισσός: Βοηθά τόσο στην αποσυμφόρηση όσο και στη λιπόλυση.

Πιπέρι: Έχει έντονη δράση στη μικροκυκλοφορία, ενώ αποσυμφορίζει και αποτοξινώνει.

Φύκια: Έχουν λιπολυτική δράση, επιδρούν στο λεμφικό σύστημα και την αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό, και είναι πλούσια σε μέταλλα, αμινοξέα και βιταμίνες.

Ρετινόλη: Ενισχύει τη μικροκυκλοφορία, βοηθά στην οξυγόνωση των κυττάρων και επιδιορθώνει τους συνδετικούς ιστούς γύρω από τα λιποκύτταρα.

Βιταμίνη C: Έχει αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση, και συμβάλλει στη σύνθεση νέου κολλαγόνου.

L-καρνιτίνη: Είναι αμινοξύ που διευκολύνει τη λιπόλυση και αποτελεί φυσικό συστατικό του οργανισμού.

info

  • Οι ελεύθερες ρίζες προκαλούν οξειδωτικό στρες, το οποίο όχι μόνο δεν βοηθά τους μηχανισμούς λιπόλυσης, αλλά τους εμποδίζει κιόλας. Τα αποτελέσματά του φαίνονται ξεκάθαρα στο γνωστό «σωσίβιο», την περιοχή γύρω από την κοιλιά και τη μέση.
  • Το νερό είναι απαραίτητο σε κάθε ισορροπημένη διατροφή, καθώς διατηρεί τον οργανισμό ενυδατωμένο και τον διευκολύνει να αποβάλλει τις τοξίνες. Όμως δεν επιδρά στη λιπόλυση.
  • Η άσκηση δεν οδηγεί από μόνη της στην απώλεια βάρους, παίζει όμως σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση του κρυφού λίπους στο «σωσίβιο».
  • Η έλλειψη ύπνου διαταράσσει την έκκριση της λεπτίνης και της γκρελίνης, ορμονών που είναι υπεύθυνες για την όρεξη, με αποτέλεσμα οι άυπνοι να τρώνε πολύ περισσότερο.
  • Το πάχος δεν συνεπάγεται απαραίτητα κυτταρίτιδα. Συνεπώς η απώλεια βάρους δεν εγγυάται και την ταυτόχρονη απομάκρυνσή της.
  • Εφαρμόζετε τις κρέμες για την καταπολέμηση της κυτταρίτιδας και της χαλάρωσης πάντα με μασάζ, για να ενεργοποιήσετε τη μικροκυκλοφορία. Αυξάνοντας τη θερμοκρασία στο σώμα, θα πετύχετε καλύτερη διείσδυση των δραστικών συστατικών στις βαθύτερες στιβάδες του δέρματος.