Συμβουλές Ομορφιάς

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΟμορφιάςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Το πολύτιμο νερό

Το νερό είναι τόσο πολύτιμο όσο ο αέρας που αναπνέουμε. Αν και μπορούμε να ζήσουμε χωρίς φαγητό για έως και 50 ημέρες, χωρίς νερό θα επιβιώναμε μόνο λίγες μέρες, ακόμη και σε δροσερό κλίμα. Το νερό δεν μπορεί να αποθηκευτεί στο σώμα. Έτσι, η ποσότητα νερού που χάνεται καθημερινά πρέπει να αναπληρωθεί, για να διατηρηθούν οι γενικές λειτουργίες του οργανισμού. Το σώμα χάνει νερό κυρίως μέσω των ούρων, του ιδρώτα, της εκπνοής και της εφίδρωσης, και οι δύο κύριες πηγές για την αντικατάσταση του νερού που χάνουμε είναι τα τρόφιμα και τα ποτά.

Αιτίες της αφυδάτωσης

Οποιαδήποτε κατάσταση αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος, όπως η σωματική δραστηριότητα, ο πυρετός ή η υψηλή εξωτερική θερμοκρασία, και κατ’ επέκταση την ανάγκη του οργανισμού για νερό. Έτσι, η αφυδάτωση προκαλείται κυρίως από την ανεπαρκή πρόσληψη νερού ή από την υπερβολική απώλεια υγρών, όπως συμβαίνει τις καυτές ημέρες του καλοκαιριού.

Οι ομάδες που διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο αφυδάτωσης

Ανάμεσα σε αυτούς που έχουν αυξημένες ανάγκες σε νερό και διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο αφυδάτωσης, είναι τα μικρά παιδιά, οι έγκυες και οι θηλάζουσες μητέρες, οι αθλητές και οι ηλικιωμένοι.

Τα συμπτώματα της αφυδάτωσης

Αν και η δίψα μάς ενθαρρύνει να πίνουμε νερό, το ότι αισθανόμαστε διψασμένοι σημαίνει ότι η αφυδάτωση έχει ήδη συμβεί σε κάποιο βαθμό. Η ήπια αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση, κεφαλαλγία και μειωμένη εγρήγορση και ικανότητα συγκέντρωσης. Άλλα συμπτώματα μπορεί να είναι το ξηρό στόμα, τα σκουρόχρωμα ούρα ή και το μούδιασμα.

Η αντιμετώπιση της αφυδάτωσης

Πίνετε αρκετό νερό εγκαίρως, ώστε να αναπληρώνετε όσο χάνετε με την εφίδρωση, καθώς, όπως είπαμε, η αίσθηση δίψας είναι ήδη ένα σημάδι ότι άρχισε η αφυδάτωση. Η κατάλληλη ημερήσια δόση για τους ενήλικες είναι 2,5 λίτρα νερού, από τα οποία περίπου 1,5 λίτρο (8 ποτήρια) πρέπει να εισέρχεται στον οργανισμό από το πόσιμο νερό και άλλα υγρά.

Οι καλοκαιρινές προσαρμογές

  • Ανταλλάξτε το καθημερινό σας γαλάκτωμα σώματος με κάποιο που περιέχει SPF. Έτσι, ακόμη κι αν ξεχάσετε το αντηλιακό σας, θα έχετε κάποια προστασία στα σημεία που μένουν γυμνά από ρούχα.
  • Εντάξετε στο ντους σας το έλαιο τεϊόδεντρου, το οποίο είναι φυσικό στυπτικό, για να εξαφανίσετε τους ερεθισμούς που μπορεί να προκαλέσουν ο ήλιος και η ζέστη.
  • Αντί για το συνηθισμένο άρωμα που φοράτε τον χειμώνα, προτιμήστε ένα με νότες εσπεριδοειδών, φρούτων και λουλουδιών.
  • Έξτρα προσοχή στα πόδια! Ακόμη και το τελειότερο σανδάλι δεν δείχνει ωραίο με ένα πολυκαιρισμένο πεντικιούρ.

Τα 4 βήματα της καλοκαιρινής ομορφιάς

  1. Καθαρισμός: Καταρχήν, μειώστε τη θερμοκρασία του νερού, ώστε να μην αφυδατώνεται η επιδερμίδα σας από το καυτό νερό. Επιλέξτε ένα απαλό καθαριστικό, το οποίο θα μπορεί να απομακρύνει το αλάτι και το χλώριο, ενώ παράλληλα θα ενυδατώνει και θα αναζωογονεί την επιδερμίδα, όπως π.χ. με μέλι ή λεβάντα.
  2. Απολέπιση: Ένα απολεπιστικό προϊόν με ήπιους κόκκους, όπως τα άλατα της Νεκράς Θάλασσας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί έως τρεις φορές την εβδομάδα, προκειμένου να απομακρυνθούν τα νεκρά κύτταρα και η επιδερμίδα να μπορεί να δεχτεί ό,τι ακολουθεί.
  3. Ελαφριά τόνωση: Τονώστε τη μικροκυκλοφορία και καταπολεμήστε το τοπικό πάχος και την κυτταρίτιδα με ένα προϊόν που θα απλώσετε όσο ακόμη η επιδερμίδα σας είναι υγρή.
  4. Ενυδάτωση: Το τελικό, πιο καίριο βήμα: Ένα ενυδατικό λάδι ή γαλάκτωμα που καταπραΰνει την ευαίσθητη επιδερμίδα και προλαμβάνει την ξηρότητα είναι ο πιο πολύτιμος σύμμαχός σας τους καλοκαιρινούς μήνες.