Συμβουλές Υγείας

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΥγείαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Πώς ο ύπνος επηρεάζει τον πονοκέφαλο

Ένας καλός βραδινός ύπνος μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στη συνολική ποιότητα της ζωής μας, καθώς ενισχύει τη δυνατότητα μάθησης, βελτιώνει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων, και αυξάνει την προσοχή και τη δημιουργικότητά μας. Ενώ ο καθένας χρειάζεται τον δικό του χρόνο ύπνου για να λειτουργήσει σωστά, οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται περίπου 8 ώρες καλού ποιοτικού ύπνου τη νύχτα. Μελέτες δείχνουν ότι όσοι κοιμούνται κατά μέσον όρο μόνον 6 ώρες τείνουν να έχουν συχνότερα σοβαρούς πονοκεφάλους. Συμβουλές για να κοιμηθείτε καλύτερα:

Μειώστε τον χρόνο μπροστά στην οθόνη των ηλεκτρονικών φορητών συσκευών: Ο χρόνος που καταναλώνετε μπροστά στην οθόνη πριν από τον ύπνο, από την ηλεκτρονική ανάγνωση μέχρι τα smartphones, κάνει όλο και πιο δύσκολη την έλευση του ύπνου. Υπάρχουν ανησυχίες ότι το μπλε φως που εκπέμπουν αυτές οι συσκευές μπορεί να καταστείλει τα επίπεδα της μελατονίνης, της ορμόνης που μας βοηθά να κοιμηθούμε. Επίσης, η πολύωρη έκθεση στην οθόνη του κινητού μπορεί να προκαλέσει πίεση στα μάτια, πόνο στον αυχένα και πονοκέφαλο. Προσπαθήστε να απενεργοποιείτε κάθε ηλεκτρονική συσκευή μία ώρα πριν τον ύπνο, ώστε να βοηθήσετε τον εγκέφαλο να χαλαρώσει.

Κάντε ένα ζεστό μπάνιο: Για καλύτερα αποτελέσματα, βεβαιωθείτε ότι το μπάνιο είναι ζεστό, και όχι καυτό, προκειμένου το σώμα σας να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία για ανάπαυση. Αν σας γίνει συνήθεια, το σώμα θα αναγνωρίζει ότι έρχεται το τέλος της ημέρας και ακολουθεί η ώρα για ύπνο.

Οργανώστε τις σκέψεις σας: Γράψτε σε ένα σημειωματάριο όλες τις ανησυχίες και τις σκέψεις σας από την ημέρα που πέρασε, καθώς και ό,τι χρειάζεται να κάνετε την επομένη. Θα κοιμηθείτε με απόλυτα καθαρό μυαλό, γνωρίζοντας ότι όλα όσα σας απασχολούν είναι καταγεγραμμένα και έτοιμα να λυθούν το επόμενο πρωί.

Πιείτε ένα φλιτζάνι τσάι: Ένα ζεστό φλιτζάνι τσαγιού χωρίς καφεΐνη θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να κοιμηθείτε.

Αν δοκιμάσετε τις παραπάνω συμβουλές, πολύ σύντομα θα αρχίσετε να βλέπετε διαφορά στην ποιότητα του ύπνου σας, γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα να έχετε πολύ πιο παραγωγικές ημέρες. Εάν εξακολουθείτε να υποφέρετε από πονοκεφάλους, η ιβουπροφαίνη 400mg (Nurofen 400mg) βοηθά σημαντικά στην αποτελεσματική αντιμετώπισή τους, ενώ, σύμφωνα και με τις Κατευθυντήριες Οδηγίες της Ελληνικής Εταιρείας Κεφαλαλγίας, αποτελεί την πρώτη επιλογή στην αντιμετώπιση του πονοκεφάλου τάσης. Έρευνες, μάλιστα, έχουν δείξει ότι, για να έχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, θα πρέπει να λάβετε το αναλγητικό με την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων και στη χαμηλότερη αλλά συγχρόνως αποτελεσματικότερη δόση.

Πάντα πρέπει να διαβάζετε τις οδηγίες χρήσης και, εάν τα συμπτώματα επιμένουν ή επιδεινώνονται, είναι αναγκαίο να απευθυνθείτε στον γιατρό σας, ώστε να σας συμβουλεύσει και να σας δώσει πιο εξειδικευμένες λύσεις για το πρόβλημά σας.

Πονοκέφαλος μπορεί να προκληθεί ακόμα και από τις πολλές ώρες ύπνου!

Παρόλο που είναι γνωστό ότι οι λίγες ώρες ύπνου προκαλούν πονοκεφάλους, ο πολύωρος ύπνος μπορεί επίσης να έχει ανάλογη επίδραση. Οι περισσότερες ώρες ύπνου το Σαββατοκύριακο, μετά από μια στρεσογόνο εβδομάδα, είναι δυνατόν να προκαλέσουν ταχεία απελευθέρωση των νευροδιαβιβαστών, με αποτέλεσμα τα αιμοφόρα αγγεία είτε να συσταλούν είτε να διασταλούν και να εκδηλωθεί πονοκέφαλος.

 

Από τον Μιχάλη Βικελή, Νευρολόγο, MSc in Headache Medicine, PhD, www.headaches.gr