Βιταμίνες – Συμπληρώματα Διατροφής

Επιστροφή στα άρθραΒιταμίνες – Συμπληρώματα ΔιατροφήςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Πυριδοξίνη (Β6)

Η βιταμίνη B6 είναι ένα καλά γνωστό μέλος των υδατοδιαλυτών βιταμινών Β. Εκτός από την πυριδοξίνη υπάρχουν άλλες δύο μορφές Β6, η πυριδοξάλη και η πυριδοξαμίνη. Και οι τρεις αυτές μορφές απαντούν ευρέως σε ζωικές και φυτικές τροφές και έχουν ισοδύναμη δραστικότητα.

Δράση

Η βιταμίνη Β6 μετατρέπεται ταχέως στο σώμα στα συνένζυμα pyridoxal phosphate και pyridoxamine phosphate. Αυτά τα συνένζυμα παίζουν σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών και συμμετέχουν στην παραγωγή ενέργειας, στο μεταβολισμό των λιπών, στη λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και στην παραγωγή της αιμογλοβίνης.

Η Β6 εμπλέκεται στη μετατροπή των απαραίτητων λιπαρών οξέων σε προσταγλανδίνες, οι οποίες βοηθούν στη ρύθμιση της ορμονικής ισορροπίας. Επίσης, συμβάλλει στη σταθεροποίηση των επιπέδων των υγρών στο σώμα μέσω της εμπλοκής της στην ισορροπία καλίου/νατρίου.

Έλλειψη

Η χορήγηση ενός ανταγωνιστή της βιταμίνης Β6 σε εθελοντές προκάλεσε συμπτώματα όπως σμηγματόρροια γύρω από τα μάτια, τη μύτη και το στόμα. Επιπλέον, παρατηρήθηκε μείωση του αριθμού των λευκών αιμοσφαιρίων και απώλεια της δυνατότητας μετατροπής της τρυπτοφάνης σε νικοτινικό οξύ. Σημειώθηκε επίσης μια μορφή αναιμίας.

Ωφέλεια λήψης συμπληρώματος με Β6

Αντισυλληπτικά & HRT (θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης)
Για πολλές γυναίκες που παίρνουν αντισυλληπτικά η βιταμίνη Β6 θεωρείται ένα ιδιαίτερα ωφέλιμο συμπλήρωμα επειδή μπορεί να βοηθήσει στη μετρίαση της κατάθλιψης που πολλές φορές συνοδεύει τη λήψη αντισυλληπτικών.
Καπνιστές & άτομα που καταναλώνουν συχνά αλκοόλ
Άτομα που καπνίζουν ή καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ θα επωφεληθούν από ένα συμπλήρωμα με βιταμίνη Β6 αφού αυτές οι δύο δραστηριότητες μειώνουν αυτό το θρεπτικό συστατικό.
PMS (Προεμμηνορροϊκό Σύνδρομο)
Η λήψη βιταμίνης B6 με συμπλήρωμα μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμη για γυναίκες που βιώνουν έντονα το PMS. Οι έρευνες σ’ αυτό το πεδίο έχουν αντικρουόμενα αποτελέσματα, αλλά 50-200mg ημερησίως φαίνεται να έχουν γενικά ωφέλιμη δράση. 
Ναυτία
Η βιταμίνη B6 έχει χρησιμοποιηθεί για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ναυτίας και του εμετού λόγω πρωινής αδιαθεσίας, έκθεσης στον ήλιο, αγωγής με φάρμακα, αναισθησίας και αδιαθεσίας λόγω ταξιδιού, αλλά δεν είναι πάντα ορατά τα οφέλη.

Πηγές στα τρόφιμα

Τρόφιμα

(mg/100g)

Φύτρο σταριού

0,95

Μπανάνες

 0,51

Γαλοπούλα

0,44

Κοτόπουλο

0,29

Ψάρι, λευκό

0,29

Λαχανάκια Βρυξελλών

0,28

Βοδινό κρέας, μπριζόλα

0,27

Πατάτες

 0,25

Ψητά μπιζέλια

0,12

Ψωμί ολική άλεσης

0,12

Μπιζέλια, κατεψυγμένα

0,10

Ψωμί, λευκό

0,07

Πορτοκάλια

0,06

Γάλα

0,06

Οι κύριες πηγές βιταμίνης B6 στη διατροφή είναι οι πατάτες και άλλα λαχανικά, το γάλα και το κρέας.

 

Πηγή: www.douni.gr