Βιταμίνες – Συμπληρώματα Διατροφής

Επιστροφή στα άρθραΒιταμίνες – Συμπληρώματα ΔιατροφήςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Ριβοφλαβίνη (Β2)

Η ριβοφλαβίνη (βιταμίνη B2) αποτελεί μέλος του συμπλέγματος βιταμινών Β και έχει κίτρινο χρώμα. Απομονώθηκε για πρώτη φορά από ορό γάλακτος το 1933 από τον Dr. Khun.

Δράση

Η ριβοφλαβίνη συμμετέχει στο σχηματισμό των απαραίτητων συνενζύμων FAD (flavin adenine dinucleotide) και FMN (flavin mononucleotide), τα οποία είναι απαραίτητα για τη μετατροπή των πρωτεϊνών, των λιπών και των υδατανθράκων σε ενέργεια παρουσία οξυγόνου.

Έλλειψη

Συνήθως, τα συμπτώματα της έλλειψης ριβοφλαβίνης έχουν τη μορφή στοματικών ενοχλήσεων όπως πληγές, κάψιμο στα χείλη και ενοχλήσεις στη γλώσσα. Συχνή είναι και η δερματίτιδα κάτω ή δίπλα στη μύτη. Τα μάτια μπορούν επίσης να προσληφθούν και να παρουσιαστεί αίσθηση καψίματος, κνησμός και παρουσία κούρασης σε αυτά.

Ωφέλεια λήψης συμπληρώματος με ριβοφλαβίνη

Η λήψη ριβοφλαβίνης με συμπλήρωμα είναι απαραίτητη για εκείνους που παρουσιάζουν έλλειψη σ’ αυτή τη βιταμίνη. Η έλλειψη ριβοφλαβίνης είναι σχετικά συνήθης σε ανθρώπους που έχουν υποστεί μερική ή ολική γαστρεκτομή και σε ανθρώπους που έχουν θεραπευτεί με χλωραμφενικόλη ή άλλα αντιβιοτικά.

Υπάρχουν αναφορές για τη χρήση υψηλών ποσοτήτων ριβοφλαβίνης σε παθήσεις των ματιών, όπως η βλεφαρίτιδα (φλεγμονή των βλεφάρων) και η κερατίτιδα (φλεγμονή του κερατοειδούς). Επίσης, θεωρείται ότι η ριβοφλαβίνη είναι σποραδικά αποτελεσματική στην αντιμετώπιση των ημικρανιών και των μυικών κραμπών, χωρίς όμως αυτό να έχει τεκμηριωθεί.

Πηγές στα τρόφιμα

Τρόφιμα

(mg/100g)

Μαγιά

11,0

Συκώτι αρνιού

4,64

Νεφρά γουρουνιού

2,58

Εμπλουτισμένα δημητριακά

1,6

Φύτρο σταριού

0,61

Τυρί, τσένταρ

0,5

Αυγά

0,47

Βοδινό κρέας, μπριζόλα

0,23

Γάλα

0,17

Κοτόπουλο

0,13

Οι κύριες πηγές ριβοφλαβίνης στη διατροφή είναι το γάλα, το κρέας, τα εμπλουτισμένα δημητριακά και τα αυγά.

 

Πηγή: www.douni.gr