Συμβουλές Ομορφιάς

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΟμορφιάςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Sleeping Beauty

Στη διάρκεια ενός 24ώρου, η επιδερμίδα αναπτύσσει συγκεκριμένους μηχανισμούς, που ενεργοποιούνται ανάλογα με την ώρα της ημέρας. Έτσι, κατά την ημέρα, που η επιδερμίδα έχει να αντιμετωπίσει το περιβάλλον και διάφορους επιθετικούς παράγοντες, όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση και η ηλιακή ακτινοβολία, βρίσκεται σε εγρήγορση και κρατά αμυντική στάση. Το βράδυ όμως, όταν φτάνει η ώρα της ξεκούρασης και του ύπνου, ενεργοποιείται άλλος μηχανισμός. Είναι η στιγμή που τα κύτταρα μπορούν να ανανεωθούν και παράλληλα μία εξαιρετική ευκαιρία για την επιδερμίδα να «δουλέψει» έξυπνα, σε δύο διαφορετικούς άξονες. Αφενός, να επιδιορθώσει όποιες ζημιές έχουν προκληθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας στα κύτταρα και, αφετέρου, να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της επόμενης ημέρας.

Ο κυτταρικός μεταβολισμός

Η διαδικασία της αποτοξίνωσης των κυττάρων ξεκινά στις 10 το βράδυ και ολοκληρώνεται στις 5 το πρωί. Σε αυτό το διάστημα, και ενώ κοιμόμαστε, οι μηχανισμοί επανόρθωσης απομακρύνουν τις συσσωρευμένες τοξίνες. Χάρη στην αυτόλυση, τα φθαρμένα συστατικά των κυττάρων παγιδεύονται και με κάποια ένζυμα «χωνεύονται», ώστε μέσα σε λίγες ώρες τα κύτταρα να έχουν καθαρίσει και να αρχίσουν να ανανεώνονται. Αν για κάποιο λόγο η διαδικασία αυτή δεν γίνει σωστά, τα κύτταρα δυσκολεύονται να πολλαπλασιαστούν, καθώς έχουν τοξίνες, οι οποίες τους έχουν φορτώσει όλα τα φθαρμένα συστατικά που δεν μπόρεσαν να απομακρυνθούν. Όταν η κυτταρική ανανέωση επιβραδύνεται, είναι φυσικό να παρατηρούνται στην επιδερμίδα σημάδια γήρανσης, όπως ρυτίδες, χαμένη ελαστικότητα και θαμπάδα.

Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι, αν οι ώρες του ύπνου είναι αρκετές και σωστές, η κυκλοφορία του αίματος τονώνεται, εξασφαλίζοντας την υγεία της επιδερμίδας, η οποία αποκτά παράλληλα ομοιόμορφο τόνο και λάμψη. Με την ενεργοποίηση της φυσικής διαδικασίας παραγωγής κολλαγόνου, ο κυτταρικός ιστός αποκτά ελαστικότητα, με αποτέλεσμα μια επιδερμίδα χωρίς γραμμές και ρυτίδες. Ο επαρκής ύπνος αποτυπώνεται και στα μάτια, καθώς η έλλειψή του συχνά οδηγεί στον σχηματισμό μαύρων κύκλων και πρηξίματος.

Η έλλειψη ύπνου προκαλεί στρες στην επιδερμίδα και υπερπαραγωγή σμήγματος, λόγω της πλεονάζουσας παραγωγής αδρεναλίνης, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται συχνά μικροερεθισμοί και σπυράκια.

Μεγιστοποιήστε τα οφέλη του ύπνου

Ξεχάστε τα ξενύχτια, τουλάχιστον τα πολλά και αναίτια. Τις ώρες που τα κύτταρα διενεργούν τις βασικές λειτουργίες αποτοξίνωσης και επανόρθωσης, πρέπει να κοιμάστε. Κοιμηθείτε νωρίς και για τουλάχιστον 7 ώρες.

Πρόσωπο

Ο καλός καθαρισμός πριν από τον ύπνο είναι απαραίτητη προϋπόθεση, για να μπορέσουν στη συνέχεια τα κύτταρα της επιδερμίδας να κάνουν τη δουλειά τους σωστά. Διαφορετικά, οι πόροι φράσσουν και υπάρχει κίνδυνος ανάπτυξης βακτηριδίων και μολύνσεων.

Επιλέξτε μεταξωτή μαξιλαροθήκη. Το φιλικό προς την επιδερμίδα μετάξι δεν της στερεί τη φυσική της υγρασία και δεν προκαλεί τριβές που την ταλαιπωρούν. Ιδανικά, θα έπρεπε και τα σεντόνια να είναι μεταξωτά, αλλά η μαξιλαροθήκη είναι αυτή που έρχεται σε άμεση επαφή με το πρόσωπο όλο το βράδυ.

Το μαξιλάρι δεν πρέπει να είναι πολύ σκληρό και να πιέζει την επιδερμίδα, ειδικά αν κοιμάστε στο πλάι. Προτιμήστε υλικά που απορροφούν το βάρος του κεφαλιού και δεν πιέζουν. Δεν πρέπει το κεφάλι να είναι πολύ ψηλά, ευνοώντας τη δημιουργία γραμμών στον λαιμό, ούτε όμως και πολύ χαμηλά, προκαλώντας συσσώρευση υγρών.

Αν κοιμηθείτε ανάσκελα, θα αποφύγετε πολλές από τις ρυτίδες που σχηματίζονται στο πρόσωπο και τον λαιμό. Και αυτό, γιατί, όταν ασκείται πίεση στο πρόσωπο για αρκετές ώρες συνεχόμενα, η παραγωγή κολλαγόνου εξασθενεί. Έτσι, με τα χρόνια, οι πτυχώσεις που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της νύχτας από την επαναλαμβανόμενη στάση το πρωί δεν θα φεύγουν αμέσως, αλλά θα μετατρέπονται σταδιακά σε μόνιμες ρυτίδες.

Επιλέξτε δραστικές συνθέσεις νυκτός στα προϊόντα περιποίησης που θα εφαρμόζετε πριν από τον ύπνο. Κρέμες, οροί και μάσκες προσώπου αξιοποιούν την αυξημένη δραστηριότητα των κυττάρων της επιδερμίδας τις βραδινές ώρες. Επιπλέον, οι πόροι είναι πιο ανοικτοί κατά τη διάρκεια του ύπνου και η επιδερμίδα πιο δεκτική στα ενεργά συστατικά των πλούσιων συνθέσεων. Η ρετινόλη είναι ένα συστατικό που ενδείκνυται για το βράδυ, καθώς έχει ιδιότητες που ανταποκρίνονται στις βραδινές ανάγκες των κυττάρων. Προκαλεί ελαφριά απολέπιση, ενεργοποιεί τον φυσικό μηχανισμό παραγωγής κολλαγόνου και υαλουρονικού οξέος, και τονώνει τον κυτταρικό μεταβολισμό. Εντάξτε τη στη νυχτερινή ρουτίνα ομορφιάς από νωρίς.

Μαλλιά

Πριν κοιμηθείτε, εφαρμόστε στις άκρες των μαλλιών ένα θρεπτικό έλαιο, το οποίο θα απορροφηθεί επαρκώς, ώστε τα μαλλιά σας να αποκτήσουν ελαστικότητα και λάμψη. Βασική προϋπόθεσή είναι βέβαια το πρωί να έχετε αρκετό χρόνο, για να λουστείτε και να αφαιρέσετε την περίσσια ποσότητα ελαίου.

Αν δεν χρειάζεστε τόσο βαθιά θεραπεία, αλλά επιθυμείτε να ξεφορτωθείτε το ενοχλητικό φριζάρισμα, λουστείτε πριν κοιμηθείτε και ψεκάστε με ένα κατάλληλο προϊόν που δεν χρειάζεται ξέβγαλμα.

Η περίφημη μεταξωτή μαξιλαροθήκη θα ωφελήσει και τα μαλλιά, καθώς δεν θα υπάρχουν τριβές. Αντιθέτως, η επαφή της τρίχας με το μετάξι θα κάνει τα μαλλιά σας πιο λαμπερά.

Σώμα

Όσο κι αν σας αρέσει να κοιμάστε σε εμβρυακή στάση, το βάρος και το «κλείσιμο» του στέρνου δημιουργεί, με το πέρασμα των χρόνων, γραμμές ή και ρυτίδες στο ντεκολτέ και ανάμεσα στο στήθος. Αξίζει να προσπαθήσετε να κοιμάστε ανάσκελα, αφαιρώντας χρόνια από την εμφάνισή σας.

Δύο σημεία του σώματος που μπορούν να επωφεληθούν πολύ από τη νυχτερινή ξεκούραση είναι τα άκρα. Χέρια και πόδια ζητούν την πιο εντατική ενυδάτωση με κρέμες πλούσιες σε βούτυρο καριτέ. Αν τα καλύψετε με κάλτσες και βαμβακερά γάντια καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, το πρωί δεν θα υπάρχει ίχνος αφυδάτωσης, Ειδικά τα χέρια, τουλάχιστον αυτή την περίοδο, με τα έντονα και συχνά πλυσίματα και τη χρήση των αντισηπτικών υγρών, έχουν τεράστια ανάγκη ενυδάτωσης.

Προσέξτε το είδος των τροφίμων και τον χρόνο που θα τα καταναλώσετε πριν από τον ύπνο, ώστε να διατηρήσετε μια καλή σιλουέτα. Τρεις ώρες πριν ξαπλώσετε θα πρέπει να μην έχετε φάει και σίγουρα να μην έχετε καταναλώσει ζάχαρη και λιπαρά, καθώς τη νύχτα τα κύτταρα αποθηκεύουν λίπος. Παράλληλα, αποφύγετε και τα αλμυρά, γιατί θα ξυπνήσετε πρησμένοι. Αντιθέτως, ένα ελαφρύ μασάζ πριν ξαπλώσετε, ώστε να ενεργοποιήσετε την κυκλοφορία του αίματος στον λιπώδη ιστό και την αποσυμφόρηση ενάντια στην κυτταρίτιδα και το τοπικό πάχος, θα είναι ιδιαίτερα ευεργετικό.

Tips για ήρεμο ύπνο

  • Μείνετε μακριά από τις οθόνες αρκετή ώρα πριν ξαπλώσετε. Επιλέξτε να ακούσετε χαλαρή μουσική ή να κάνετε διαλογισμό για ύπνο.
  • Τελειώστε την ημέρα σας με ένα ζεστό, χαλαρωτικό μπάνιο ή ντους με προϊόντα φροντίδας ειδικά για τη χαλάρωση των αισθήσεων.
  • Πιείτε ένα χαλαρωτικό ρόφημα, όπως το χαμομήλι, η βαλεριάνα ή η πασιφλόρα, που θα βοηθήσουν τον οργανισμό να εισέλθει στη διαδικασία του ύπνου.
  • Αν αργείτε να αποκοιμηθείτε, πάρτε ένα συμπλήρωμα διατροφής κατάλληλο για τη μείωση του χρόνου έλευσης του ύπνου.
  • Ένα σπρέι χώρου, ένα κερί με χαλαρωτικό άρωμα ή κάποιο σπρέι μαξιλαριού με αιθέριo έλαιο (λεβάντα, μαντζουράνα, βετιβέρια, βαλεριάνα) θα κάνουν πιο χαλαρή τη νύχτα σας.
  • Η θερμοκρασία του υπνοδωματίου παίζει βασικό ρόλο για έναν ήρεμο ύπνο. Διατηρήστε τη σε καλά επίπεδα όλο το βράδυ και μην υπερβάλλετε με ζεστά σκεπάσματα.
  • Το φως πρέπει να είναι ανύπαρκτο, ή τουλάχιστον πολύ διακριτικό, ώστε ο οργανισμός να ξεκουράζεται, χωρίς να βρίσκεται σε σύγχυση.

Οι σύμμαχοί σας για καλό ύπνο

Τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής ευνοούν τον ύπνο και παράλληλα ρυθμίζουν το βιολογικό ρολόι σας, ώστε μακροπρόθεσμα να διατηρήσετε μία υγιή, σταθερή σχέση με τον ύπνο.

Μελατονίνη: Ορμόνη που εκκρίνει ο εγκέφαλος και επηρεάζεται από το φως, καθώς όσο σκοτεινιάζει η παραγωγή της αυξάνεται, δίνοντας σήμα στον οργανισμό να κοιμηθεί.

Βαλεριάνα: Από τα πιο γνωστά και κοινά φυτά, χαλαρώνει το νευρικό σύστημα, διώχνει εντάσεις και επιφέρει κατάσταση ηρεμίας που βοηθάει στον ύπνο.

Πασιφλόρα: Ακόμη ένα φυτό με υπνωτικές ιδιότητες.

Λυκίσκος: Φυτό με τις χαλαρωτικές ιδιότητες, το οποίο σε μορφή συμπληρώματος σας απαλλάσσει από την πικρή του γεύση.

Ασβέστιο και μαγνήσιο: Δύο μεταλλικά στοιχεία που βοηθούν στην παραγωγή σεροτονίνης και μελατονίνης και των οποίων η έλλειψη προκαλεί διέγερση. Αντίθετα, όταν βρίσκονται σε επάρκεια, βοηθούν ώστε ο ύπνος να είναι καλής ποιότητας.

Αμινοξύ 5-HTP: Μετατρέπεται σε σεροτονίνη, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην χαλάρωση και τον ύπνο.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β: Βοηθούν στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Βιταμίνη D3: Η έλλειψή της προκαλεί αϋπνίες.