Συμβουλές Ομορφιάς

Επιστροφή στα άρθραΣυμβουλές ΟμορφιάςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Σπορ στο νερό: Ώρα για δράση!

Οι καλοκαιρινοί µήνες ενδείκνυνται για σπορ εξωτερικών χώρων ή για σπορ που έχουν σχέση µε το νερό. Σπορ που θα σας βοηθήσουν να χάσετε κιλά, χωρίς καν να το καταλάβετε.

Κολύµπι
Για όλες τις ηλικίες

Το κολύµπι έχει πολλαπλά οφέλη και ενδείκνυται για όλες τις ηλικίες. Το µόνο που χρειάζεται είναι να αυξήσετε σταδιακά την ώρα που είστε µέσα στη θάλασσα και να εναλλάσσετε τα είδη κολύµβησης, για να µη βαριέστε. Το ελεύθερο είναι το πιο διαδεδοµένο στυλ, αν και οι περισσότεροι δεν το εκτελούν σωστά. Προσπαθήστε να κινείτε συνεχώς τα πόδια, ενώ τα χέρια να βγαίνουν από το νερό στο ύψος των αγκώνων, και δώστε βάρος στη σωστή αναπνοή: Εισπνέετε κανονικά από τη µύτη, όταν είστε στην επιφάνεια, και βγάζετε τον αέρα από το στόµα, όσο είστε κάτω από το νερό. Βγάζετε το κεφάλι σε διαφορετική κατεύθυνση κάθε φορά ανά 3 ή 5 «χεριές». Όταν κουραστείτε, γυρίστε το σε ύπτιο ή πρόσθιο, που είναι και το πιο ξεκούραστο.
Εξοπλισµός: Γυαλάκια οπωσδήποτε και, αν θέλετε, βατραχοπέδιλα για έξτρα εκγύµναση στα πόδια.
Οφέλη: Το κολύµπι είναι αεροβική άσκηση, ενώ τονώνει και γυµνάζει όλους τους µυς του σώµατος.

Wind surfing
Για τους λάτρεις του ανέµου

Αν είστε λάτρης του αθλήµατος, σίγουρα έχετε εξοπλισµό. Αν δεν το έχετε ανακαλύψει ακόµη, καλύτερα να απευθυνθείτε σε ειδική σχολή και να ξεκινήσετε µαθήµατα, γιατί το surfing δεν είναι κάτι που µπορείτε να το µάθετε µόνοι σας. Αφού κάνετε τα βασικά και καταφέρετε να σταθείτε όρθιοι στην ιστιοσανίδα, επιλέξτε µέρες µε λίγα µποφόρ, ίσα-ίσα για να κάνετε εξάσκηση. Αν δεν καταφέρετε να ισορροπήσετε µε τον αέρα, δοκιµάστε λίγο paddling: ξαπλώστε µπρούµυτα στη σανίδα, ανασηκώστε λίγο το στήθος, σφίξτε την κοιλιά, για να ελέγξετε το κέντρο βάρους σας, και χρησιµοποιήστε τα χέρια σας σαν κουπιά. Εναλλακτικά, µπορείτε να δοκιµάσετε kite-surf, που χρειάζεται λιγότερο αέρα και διαφορετικό εξοπλισµό. Πάντως, και στις δύο περιπτώσεις, εκτός από την τεχνική, θα χρειαστεί να µάθετε και τους ανέµους.
Εξοπλισµός: Μία σανίδα, πανί, ειδικά παπουτσάκια για να µη γλιστράτε, κράνος για ασφάλεια και, αν κρυώνετε, µια ισοθερµική στολή από νεοπρένιο.
Οφέλη: Το να σκίζεις τα κύµατα µε τη σανίδα σου είναι διασκεδαστικό. Παράλληλα, είναι µια εξαιρετική άσκηση, που γυµνάζει χέρια, κοιλιακούς, πλάτη και µηρούς.

Θαλάσσιο σκι
Για όσους αναζητούν την πρόκληση

Πρόκειται για ένα άθληµα που γυµνάζει όσο τίποτε άλλο όλο το σώµα. Το να µάθετε να στέκεστε είναι θέµα 5-6 µαθηµάτων, αλλά απαιτεί οπωσδήποτε εκπαιδευτή. Ο δάσκαλος θα σας βάλει πρώτα στην µπάρα, για να νιώσετε το συναίσθηµα τού να είστε πάνω στο νερό, και πολύ γρήγορα –ίσως και την ίδια µέρα– θα σας δώσει το σκοινί. Το να σηκωθείτε είναι θέµα τεχνικής και δεν απαιτεί καθόλου δύναµη. Το µόνο που χρειάζεται είναι να έχετε σφιγµένο όλο το σώµα σαν κουβάρι και να ακούτε τον δάσκαλο. Να θυµάστε ότι το σκάφος είναι αυτό που σας σηκώνει. ∆υστυχώς, όµως, µέχρι να µάθετε να σηκώνεστε, οι τούµπες θα είναι πολλές και λίγο νεράκι θα το πιείτε… Πάντως, αν µάθετε διπλό, µη χάνετε χρόνο, ξεκινήστε αµέσως µαθήµατα για µονό, καθώς είναι πολύ πιο ενδιαφέρον και δύσκολο.
Εξοπλισµός: Εκτός από τα πέδιλα ή το πέδιλο, αν κάνετε µονό, καλό είναι να φοράτε σωσίβιο, γιατί όταν πέφτετε, έρχεστε πιο γρήγορα στην επιφάνεια και αισθάνεστε µεγαλύτερη ασφάλεια. Επίσης, απαραίτητα είναι τα γάντια, για να µη γλιστρούν τα χέρια σας.
Οφέλη: Γυµνάζει σχεδόν όλες τις µυϊκές οµάδες, τόσο στο πάνω όσο στο κάτω µέρος του σώµατος.

Καταδύσεις
Για τους εξερευνητές

Το να παρατηρείς τα ψάρια και την κίνηση στον βυθό είναι µαγικό αλλά και ξένο προς τους περισσότερους από εµάς. Έτσι, το άθληµα αυτό συνήθως προσφέρει, εκτός από µαγεία, και ένα αίσθηµα φόβου, που πρέπει να υπάρχει, αλλά όχι να υπερισχύει. Αρχικά πρέπει να βρείτε ένα τοπικό και διαπιστευµένο κέντρο καταδύσεων. Το κέντρο αυτό θα σας παρέχει τον κατάλληλο εξοπλισµό και θα σας προτείνει κύκλους µαθηµάτων, ανάλογα µε το πόσο θέλετε να προχωρήσετε.
Εξοπλισµός: Καλό είναι να έχετε δική σας µάσκα, βατραχοπέδιλα και αναπνευστήρα, για να ταιριάζουν στα δικά σας χαρακτηριστικά. Τη στολή και τον υπόλοιπο καταδυτικό εξοπλισµό σάς τα παρέχει συνήθως το κέντρο.
Οφέλη: Μια αξέχαστη εµπειρία, που θα θυµάστε όλη τη χρονιά, υπέροχες εικόνες και πιο σφιχτά πόδια και κοιλιά.