Άρθρα από φαρμακοποιούς του δικτύου μας

Επιστροφή στα άρθρααπό φαρμακοποιούς του δικτύου μαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Τα συμπληρώματα του καλοκαιριού

Το καλοκαίρι είναι παρόν, και καλούμαστε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας να επανακτήσει τη χαμένη ψυχική ενέργεια και δύναμη που δαπανήσαμε τη δύσκολη αυτή χρονιά. Τα βήματα προς την υγεία και την ομορφιά είναι απλά και εύκολα για όλους.

Ενυδάτωση

Η σωστή ενυδάτωση αποτελεί το άλφα και το ωμέγα ενός υγιούς οργανισμού. Ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, που οι ανάγκες σε υγρά είναι αυξημένες –καθώς με τις υψηλές θερμοκρασίες ο οργανισμός αποβάλλει περισσότερο νερό μέσω του ιδρώτα, των πνευμόνων και των ούρων– και η επιθυμία μας για τη διατήρηση της σιλουέτας ακόμη μεγαλύτερη, η καλή ενυδάτωση αποτελεί προτεραιότητα σε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής.

Ηλεκτρολύτες: Πρόκειται για στοιχεία που βρίσκονται σε υγρά του σώματος και φέρουν ηλεκτρικό φορτίο. Η διατήρηση της ισορροπίας τους στον οργανισμό είναι σημαντική, καθώς ρυθμίζουν την κατανομή του νερού στο σώμα, επηρεάζουν το pΗ του αίματος και συμβάλλουν στη νευρομυϊκή διέγερση. Ηλεκτρολύτες περιέχουν οι μπανάνες, το γάλα, το γιαούρτι, οι ξηροί καρποί, το μπρόκολο και άλλα τρόφιμα. Στις περιπτώσεις όμως που η άθληση είναι έντονη, η διατροφή ελλιπής και η ποσότητα νερού που προσλαμβάνεται ελάχιστη, τότε η λήψη συμπληρωμάτων ηλεκτρολυτών είναι απαραίτητη. Εντάξτε στην καθημερινότητά σας συμπληρώματα με κάλιο, νάτριο και μαγνήσιο. Η δράση τους είναι σημαντική, καθώς:

  • Ρυθμίζουν την ισορροπία οξέων-βάσεων στον οργανισμό
  • Ρυθμίζουν την ισορροπία των υγρών στο εσωτερικό των κυττάρων
  • Είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του μυϊκού και του νευρικού συστήματος
  • Ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση

TIP: Συμπληρώστε με B-COMPLEX για ενίσχυση της ενέργειας και τη μείωση της κόπωσης.

Ενίσχυση της άμυνας

Τα συστατικά που κάνουν τη διαφορά σε περιπτώσεις ατονίας είναι οι βιταμίνες C και Ε.

Βιταμίνη C: Εάν η βιταμίνη C είναι απαραίτητη όλο τον χρόνο, το καλοκαίρι είναι διπλά σημαντική, καθώς βοηθά το σώμα να αντιμετωπίσει καλύτερα την εκτεταμένη ζέστη και αποτρέπει την εμφάνιση προβλημάτων από την υψηλή θερμοκρασία, όπως η θερμοπληξία και η ηλίαση. Ενισχύει τη δράση των ιδρωτοποιών αδένων, βοηθώντας τους να αντεπεξέλθουν στον αυξημένο φόρτο εργασίας τους, ενώ παράλληλα προστατεύει την επιδερμίδα από ηλιακά εγκαύματα, αφού δρα ως φυσικό αντιοξειδωτικό και συνδράμει στην παραγωγή κολλαγόνου στο δέρμα. Τέλος, δεδομένης της αντιισταμινικής της δράσης, βοηθά στην αντιμετώπιση των εποχιακών αλλεργιών.

Βιταμίνη Ε: Έχει προστατευτικό ρόλο απέναντι στην ηλιακή ακτινοβολία και συμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού, μέσω της εφίδρωσης. Επιπλέον, η ικανότητά της να συνεργάζεται με τη βιταμίνη C έχει ενεργό ρόλο στην αντιμετώπιση των αλλεργικών συμπτωμάτων που ταλαιπωρούν πολλούς κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ενάντια στις ουρολοιμώξεις

Όσο η θερμοκρασία κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ανεβαίνει, τόσο οι λοιμώξεις του κατώτερου ουροποιητικού συστήματος (ουρολοιμώξεις, κυστίτιδες κ.λπ.) αυξάνονται. Για την πρόληψη του προβλήματος, ενδείκνυται η αυξημένη λήψη νερού και υγρών γενικότερα τις θερμές ημέρες, αλλά η πιο πρακτική, αποτελεσματική και ασφαλής λύση είναι η επιλογή συμπληρώματος διατροφής που περιέχει εκχύλισμα κράνμπερι. Δεν είναι τυχαίο ότι το αποκαλούν «κόκκινο θησαυρό», καθώς είναι πλούσια πηγή πολυφαινολών, προανθοκυανιδινών, ουσιών που προσδίδουν το κόκκινο χρώμα στο κράνμπερι, ενώ εμποδίζουν την ανάπτυξη παθογόνων παραγόντων στο ουροποιητικό σύστημα.

Λαμπερή επιδερμίδα

Ωμέγα-3 λιπαρά: Τα συμπληρώματα ωμέγα-3 λιπαρών είναι ιδανικά για όσες επιθυμούν μια λαμπερή επιδερμίδα και αυτό το καλοκαίρι. Τα υγιεινά λιπαρά συνεισφέρουν στην υγεία των νυχιών, καθώς και στην προστασία των μαλλιών και της επιδερμίδας. Γι’ αυτόν τον λόγο, και αρκετοί διατροφολόγοι προτείνουν την κατανάλωση αβοκάντο, ξηρών καρπών, λαδιού καρύδας κ.ά. Η ανεπαρκής πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών επηρεάζει αρνητικά την όψη της επιδερμίδας, προκαλώντας ξηρότητα, ξεφλούδισμα και αφυδάτωση. Θρέψτε την επιδερμίδα σας και διατηρήστε την υγιή καταναλώνοντας ωμέγα-3 λιπαρά καθημερινά. Εάν αισθάνεστε ότι δεν λαμβάνετε αρκετά «καλά» λιπαρά, ή απλά δεν σας αρέσουν τα παραπάνω τρόφιμα, τότε μπορείτε να συμπληρώσετε τη διατροφή σας με κάψουλες ωμέγα-3 λιπαρών.

Βήτα καροτένιο: Φυσική χρωστική που προσδίδει χρώμα σε πολλά φρούτα και λαχανικά. Όταν απορροφάται σε μορφή συμπληρώματος, μετατρέπεται από τον οργανισμό σε βιταμίνη Α και διεγείρει την ανάπτυξη δερματικών κυττάρων, συμβάλλει στην παραγωγή κολλαγόνου και βοηθά στη διατήρηση της ελαστικότητας της επιδερμίδας. Όταν λαμβάνεται σε υψηλές δόσεις μέσω συμπληρωμάτων βήτα καροτίνης, μπορεί να προσδώσει ακόμη και μια πορτοκαλί ή χρυσαφένια απόχρωση στην επιδερμίδα σας, κάνοντάς τη να φαίνεται μαυρισμένη.

Προβιοτικά για τη δυσκοιλιότητα των ταξιδιωτών

Εάν κάθε φορά που ταξιδεύετε αλλάζουν οι συνήθειες του εντέρου σας, τότε μην ξεχάσατε να βάλετε στη βαλίτσα σας τα προβιοτικά, φιλικούς μικροοργανισμούς που «κατοικούν» στο έντερο και συνδυάζονται με την τροφή τους, τις πρεβιοτικές φυτικές ίνες.

 

Από την Ευγενία Παπανικολάου, φαρμακοποιό, από το φαρμακείο του Δικτύου Pharma PLUS του Χαϊμαλά στο Αιγάλεω.