Άρθρα από φαρμακοποιούς του δικτύου μας

Επιστροφή στα άρθρααπό φαρμακοποιούς του δικτύου μαςΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΜΑΣ PHARMA PLUS LINK

Tα συµπληρώµατα που χρειαζόµαστε το καλοκαίρι

Με την κατάλληλη διατροφή και τη λήψη συµπληρωµάτων διατροφής, είναι εφικτή η πρόσληψη όλων των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών, προκειµένου ο οργανισµός µας να αντεπεξέλθει στις υψηλές θερµοκρασίες και να διατηρήσουµε ικανοποιητικά επίπεδα ευεξίας.

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών παρέχει στον οργανισµό µας τις απαραίτητες βιταµίνες και τα αναγκαία ιχνοστοιχεία, αλλά συµβάλλει και στην επαρκή ενυδάτωσή του.

Ενυδατωθείτε επαρκώς

Η αφυδάτωση προκύπτει όταν η απώλεια των υγρών του σώµατος είναι µεγαλύτερη από την πρόσληψη υγρών. Το καλοκαίρι η απώλεια των υγρών είναι αυξηµένη, εξαιτίας της έντονης εφίδρωσης. Εποµένως, η επαρκής αναπλήρωση σε υγρά κρίνεται απαραίτητη, για να αποφευχθούν συµπτώµατα όπως η κόπωση, τα κυκλοφορικά προβλήµατα, οι µυϊκές κράµπες, η δυσκοιλιότητα, η θερµοπληξία, ακόµη και οι διαταραχές στη συγκέντρωση και τη µνήµη.

Πώς µπορείτε να ενυδατωθείτε επαρκώς;

  1. Με την κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού.
  2. Με την κατανάλωση τροφίµων που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, όπως το αγγούρι, το πεπόνι, τα πορτοκάλια, το καρπούζι, το γιαούρτι και οι φυσικοί χυµοί φρούτων και λαχανικών.
  3. Με τη λήψη ηλεκτρολυτών υπό τη µορφή συµπληρωµάτων διατροφής.

Θωρακίστε τα κύτταρά σας απέναντι στις βλαβερές συνέπειες του ήλιου

Τα φρούτα και τα λαχανικά µε κόκκινο και πορτοκαλί χρώµα, καθώς και τα λαχανικά που έχουν σκούρο πράσινο φύλλωµα, διευκολύνουν το µαύρισµα και προστατεύουν από τον ήλιο. Οι ντοµάτες, τα καρότα, τα βερίκοκα, το µπρόκολο, το λάχανο, ο µαϊντανός και οι πράσινες σαλάτες είναι απαραίτητα στην καλοκαιρινή διατροφή σας.

Προσθέστε στη διατροφή σας το λυκοπένιο, τη λουτεΐνη και τη β-καροτίνη, για να προστατεύσετε την επιδερµίδα σας, αυξάνοντας την άµυνά της απέναντι στις ελεύθερες ρίζες, που προκαλούνται από την ηλιακή ακτινοβολία. Λυκοπένιο περιέχουν η ντοµάτα, το καρπούζι και το γκρέιπφρουτ. Η β-καροτίνη, η οποία ενεργεί ως φυσικό αντηλιακό µε φωτοπροστατευτική δράση, βρίσκεται στα σκούρα λαχανικά, τα καρότα, τις γλυκοπατάτες και τα βερίκοκα. Τέλος, λουτεΐνη θα βρείτε στο λάχανο, τα φασόλια, το σπανάκι και το µπρόκολο.

Μην ξεχνάτε επίσης ότι στο εµπόριο κυκλοφορούν πολλά συµπληρώµατα διατροφής, των οποίων η κατανάλωση µπορεί να αυξήσει επαρκώς την πρόσληψη των παραπάνω ουσιών.

Βιταµίνη Ε

Είναι απαραίτητη, καθώς έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και εµποδίζει τη γήρανση των κυττάρων. Σε συνδυασµό µε το σελήνιο και τη βιταµίνη C, έχει ακόµη µεγαλύτερη αντιοξειδωτική αποτελεσµατικότητα. Το ελαιόλαδο, το αβοκάντο, οι ξηροί καρποί και το σιτέλαιο είναι τροφές πλούσιες σε βιταµίνη Ε. Εάν ακολουθείτε διατροφή χαµηλή σε λιπαρά, είναι πιθανό να µην προσλαµβάνετε επαρκείς ποσότητες βιταµίνης Ε. Σε αυτή την περίπτωση, ένα συµπλήρωµα διατροφής βιταµίνης Ε είναι µια καλή λύση, για να αυξήσετε την καθηµερινή σας πρόσληψη.

Βιταµίνη C

Πολλοί την αποκαλούν και βιταµίνη του χειµώνα, γιατί θεωρείται ότι συµβάλλει στην πρόληψη του κρυολογήµατος. Παρ’ όλα αυτά, η βιταµίνη C είναι εξίσου αναγκαία και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Συµµετέχει στον σχηµατισµό του κολλαγόνου, συνεπώς µπορεί να βοηθήσει στην αντιµετώπιση των ηλιακών εγκαυµάτων, µιας και το κολλαγόνο είναι χρήσιµο στην ανάπλαση των ιστών που έχουν υποστεί το έγκαυµα. Πίνοντας μια δροσερή πορτοκαλάδα (ή ακόµη και μια αναβράζουσα βιταµίνη C), αφενός θα δροσιστείτε και ο οργανισµός σας θα αντεπεξέλθει καλύτερα στις υψηλές θερµοκρασίες, αφετέρου θα αναπληρώσετε τα υγρά που χάνετε εξαιτίας της έντονης εφίδρωσης.

Τέλος, η εµφάνιση κυστίτιδας –φλεγµονής της ουροδόχου κύστης, που συνήθως εµφανίζεται κατά τους καλοκαιρινούς µήνες– µπορεί να προληφθεί και να αντιµετωπιστεί καλύτερα µε την κατανάλωση χυµών πλούσιων σε βιταµίνη C και κράνµπερι. Τροφές πλούσιες σε βιταµίνη C είναι οι φράουλες, τα πορτοκάλια, τα γκρέιπφρουτ, το καρπούζι, οι ντοµάτες, τα ροδάκινα, τα φασολάκια, τα σταφύλια, το πεπόνι, τα αχλάδια και τα κολοκυθάκια.

Το καλοκαίρι είναι µια εποχή που ο οργανισµός µας περνά µια «δοκιµασία» και χρειάζεται να τον βοηθήσουµε µε επαρκή ενυδάτωση, σωστή διατροφή και λήψη συµπληρωµάτων και βιταµινών, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.

 

Γράφει η Σοφία Μαλισόβα, Κλινική Διαιτολόγος, BSc, RD, από το Φαρμακείο-Μέλος του Δικτύου Pharma PLUS Μάριος Μαρτσούκας, στο Χαλάνδρι.